Skoda poszerzyła gamę modeli z usportowionej linii Monte Carlo oraz bardziej prestiżowej - Laurin & Klement. W 2014 roku zadebiutowały trzy takie modele, w tym dwa noszące oznaczenie Monte Carlo.

Monte Carlo - usportowione odmiany w natarciu

Kierowcy coraz częściej poszukują samochodów o ciekawszej stylistyce i wyposażeniu, które podkreślą ich wyjątkowość i pozwolą się nieco wyróżnić z tłumu, nawet jeśli powstają one na bazie modeli popularnych. Takie warianty w szczególności były potrzebne marce Skoda, która ma utrwaloną opinię producenta samochodów praktycznych, ale o dość prostych i surowych kabinach i nijakim wyglądzie.

Od wielu lat Skoda oferuje najbardziej luksusowe modele pod nazwą Laurin & Klement, które są dostępne na bazie Octavii i Superba. Od czterech lat Czesi rozwijają również linię samochodów o sportowych cechach - Monte Carlo. Pierwszym modelem z tym sportowym pakietem była Fabia. W Europie Zachodniej już ok. 7% sprzedaży tego modelu stanowi wariant Monte Carlo, co tworzy już pokaźną grupę tysięcy nabywców. Niezłe wyniki skłoniły czeskiego producenta do rozszerzenia linii Monte Carlo o kolejne modele. W zeszłym roku zadebiutowały więc Citigo Monte Carlo, Yeti Monte Carlo, a niedługo dołączy również Rapid Spaceback Monte Carlo.

Nazwa Monte Carlo nawiązuje do ponad 110-letniej tradycji czeskiej marki w uczestnictwie w wyścigach i rajdach samochodowych, w tym właśnie w legendarnym Rajdzie Monte Carlo. Czesi uczestniczą w tym rajdzie od 1936 roku, kiedy to producent wystawił do walki o podium model Popular Sport osiągając nim drugie miejsce w klasie.

Wyposażenie i wygląd

Warianty Monte Carlo bazują w zakresie wyposażenia na wersji Ambition wzbogaconym o szereg dodatków stylistycznych, tak na nadwoziu jak i we wnętrzu, oraz posiadają zmodyfikowane zawieszenie. Na przykład w modelu Citigo Monte Carlo zawieszenie obniżono o

Oryginalne akcenty są również we wnętrzu. Obszyta skórą sportowa i spłaszczona u dołu kierownica, wraz z przeszyciem czerwoną nicią, którą znajdziemy również na mieszku dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego, nadają kabinie wyrazu. Czerwone akcenty znajdziemy także na fotelach (w Yeti montowane są standardowo fotele sportowe) oraz na dywanikach. Na progu znajdziemy oryginalny emblemat z napisem Monte Carlo i logo rajdowej szachownicy. W modelu Yeti zainstalowano również metalowe nakładki na pedały.

Niestety sportowe cechy ma jedynie nadwozie i wnętrze modeli z linii Monte Carlo. W ofercie brakuje mocniejszych silników ponad to co znajdziemy w zwykłej gamie Skody. Producent oferuje modele Monte Carlo w kolorach białym, srebrnym i czarnym, ale najlepiej prezentują się Skody w czerwieni Tornado, czyli kolorze dedykowanym wyłącznie tej wersji. Czesi zakładają, że warianty z linii Monte Carlo mogą osiągnąć nawet 10-procentowy udział w ogólnej sprzedaży modeli.