Odbywający się nieprzerwanie od 2001 roku rajd sportowo-przeprawowy, cieszy się coraz większą popularnością zarówno wśród startujących, jak i kibiców. I tym razem amatorzy ekstremalnej jazdy w terenie mogą być pewni, że emocji i pozytywnych wrażeń nie zabraknie!

14 i 15 sierpnia Ostróda zapełni się miłośnikami off-roadu z całej Polski. Niewieleczasu pozostało więc do rozpoczęcia II rundy Pucharu Polski OFF-ROAD PL. Kibice zaczynają odliczać godziny, zaś zawodnicy wprowadzają ostatnie poprawki do swoich maszyn, które przez ostatni czas przygotowywane były specjalnie z myślą owymagających mazurskich trasach. Chęć udziału w rundzie uważanej za najtrudniejszą ze wszystkich rozgrywanych podczas Pucharu, do tej pory wyraziło już ponad 100 załóg! Możemy zatem spodziewać się nie lada widowiska.

Pierwszego dnia rajdu, po odprawie technicznej, zawodnicy stawią się pod Urzędem Gminy w Ostródzie, gdzie „w pełnej zbroi” zaprezentują się kibicom. Potem, najlepszych polskich kierowców off-roadowych będzie można podziwiać już tylko na trasie. Emocji z pewnością nie zabraknie – organizatorzy tego największego i najważniejszego rajdu off-roadowego w Polsce zarówno na trasie Odcinka Nocnego, jak i Dziennego, przygotowali dla miłośników off-roadu wiele piekielnie trudnych prób.

Rozpoczynający się w piątkowy wieczór Odcinek Nocny należy z pewnością do jednych z najbardziej ekscytujących etapów II rundy Pucharu. Zawodnicy wystartują do Odcinka Nocnego na Poligonie Kajkowo o godzinie 20.30. Metę osiągną zaś w późnych godzinach nocnych. Pod osłoną mroku zawodnikom zdecydowanie trudniej będzie przeprawić się przez strome trawersy oraz ocenić, jakiej głębokości są wypełnione grząskim błotem, zdradliwe rowy. Pomyślne przebrnięcie przez trasę będzie więc uzależnione od zaopatrzonego w dobre oświetlenie samochodu, doświadczenia oraz rozwagi załogi – jeden nieprzemyślany manewr może bowiem skutkować ugrzęźnięciem na mokradłach i dużą stratą czasu. - mówi Grzegorz Surowiec, Dyrektor Pucharu OFF-ROAD PL.

15 sierpnia, w drugi dzień rajdu, zawodnicy rozpoczną rywalizację na trasie Odcinka Dziennego przebiegającej w okolicach Tardy. Odcinek Dzienny pod względem technicznym jest równie wymagających jak Odcinek Nocny: składa się ze stromych trawersów, wyboistej łąki oraz rozległych połaci grząskiego błota. W zeszłym roku największym uznaniem kibiców i załóg cieszył się, znajdujący się na końcowym odcinku trasy etap „Leszaki”. Stanowi on połączenie efektownych stromych podjazdów i zjazdów, a co najważniejsze – jest doskonałym punktem widokowym. Równie spektakularna jest przeprawa przez głęboką i zabagnioną rzekę znajdującą się na etapie „Cibory” - jednego z kluczowych miejsc Odcinka Dziennego. Tam z pewnością również nie zabraknie obserwatorów terenowych zmagań.

Trasa II rundy Pucharu będzie więc prawdziwym sprawdzianem umiejętności i sprawności zawodników oraz przygotowanych przez nich maszyn. Dopiero jednak na mecie, którą powinni osiągnąć ok. godz.16, dowiedzą się oni, czy ich walka będzie zwieńczona sukcesem. Najwyżej ocenione zostaną bowiem te załogi, które przejadą trasę w odpowiednim czasie oraz w określony przez regulamin rajdu sposób. Oficjalne wyniki zostaną ogłoszone ok. godz. 21. Wtedy też II rundę Pucharu Polski OFF-ROAD PL będzie można uznać za zakończoną. Organizatorem tegorocznej, IX edycji Pucharu Polski OFF-ROAD PL tradycyjnie już jest OFF-ROAD Magazyn 4X4. Czasopismo powstało w 1999 roku i jako nowatorski na polskim rynku projekt w szybkim czasie zdobyło wierną rzeszę fanów. Sukces OFF-ROAD Magazyn 4X4 tkwi przede wszystkim w eksperckim charakterze oraz ukierunkowaniu na polskiego czytelnika – magazyn opiera się na polskich tekstach, uwzględniających specyfikę ukształtowania terenu w Polsce. W tym roku Wydawnictwo obchodzi dziesięciolecie swojego istnienia.

Puchar Polski OFF- ROAD PL – sezon 2009I runda: 8-9 maja, Bojanów, PodkarpacieII runda: 14-15 sierpnia, Ostróda, MazuryIII runda: 2-3 października, Dynów, Podkarpacie