Przebojem półrocza na Starym Kontynencie okazał się nowy premium active compact — Infiniti Q30, którego wybrało 6 438 nabywców. Tylko w czerwcu2016 r. klienci w Europie kupili 1 586 aut Infiniti, co oznacza wzrost o 154 proc. w stosunku do czerwca 2015 r.

„Osiągnięcia sprzedażowe pierwszego półrocza napawają nas dumą. Wyniki pokazują rosnące zaufanie klientów do naszych samochodów. Jesteśmy przekonani, że wraz z wprowadzeniem crossovera premium QX30, zmodernizowanego sportowego sedana Q50 oraz zupełnie nowego sportowego coupe Q60, będziemy kontynuować rekordową passę w Europie" — powiedział François Goupil de Bouillé, wiceprezes Infiniti Europa, Bliski wschód i Afryka.

W skali globalnej Infiniti sprzedało w pierwszej połowie 2016 roku ponad 110 200 aut, co stanowi wzrost o 7 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2015. W samym tylko czerwcu sprzedaż wyniosła ponad 19 300 samochodów, czyli o 15 proc. więcej niż w czerwcu roku 2015.

Dobre nastroje panują także w Infiniti Polska. Wzrost sprzedaży w pierwszym półroczu o 14 proc. nie jest tak spektakularny, jak w Europie, ale już prawie trzykrotnie większa sprzedaż w czerwcu w porównaniu do maja musi napawać optymizmem. Wreszcie tak naprawdę zaczęliśmy dyskontować zainteresowanie modelem Q30 — przyznaje Grzegorz Szczypior, prezes Infiniti Polska. — Liczba zamówień złożonych w czerwcu 2016 r., w tym także w naszym nowym oddziale w Krakowie, pozwala wierzyć w utrzymanie trendu wzrostowego.