Tydzień temu japoński koncern poinformował oficjalnie, że Lexus LC 500h będzie wyposażony w hybrydową jednostkę napędową nowej generacji o nazwie Lexus Multi Stage Hybrid System, która będzie zapewniać lepsze osiągi i większą przyjemność z jazdy przy większej efektywności. Producent nie wyjaśnił jednak, na czym polegać będą umożliwiające to innowacje.

Dziennikarze magazynu Car ustalili, że nowością w napędzie LC 500h będzie uzupełnienie jednostki hybrydowej o czterostopniową automatyczną skrzynię biegów. Nie oznacza to oczywiście wyeliminowania stanowiącej serce systemu przekładni planetarnej e-CVT, która zapewnia optymalne rozdzielanie mocy i sumowanie momentów obrotowych silników spalinowego i elektrycznego – dodatkowa przekładnia automatyczna umożliwi lepsze panowanie kierowcy nad dynamiką pojazdu i pozwoli uzyskać lepsze osiągi samochodu.

Oprócz trybu automatycznego, system udostępniać będzie tryb z manualnym wyborem przełożeń. W obrębie każdego z pierwszych trzech biegów przekładni automatycznej dostępne będą po trzy biegi wirtualne. Razem z nadbiegiem (overdrive), czyli czwartym przełożeniem skrzyni automatycznej, daje to 10 biegów – tyle, ile udostępnia nowa automatyczna przekładnia w zaprezentowanym w styczniu w Detroit konwencjonalnym modelu LC 500. Według magazynu Car główny projektant modelu LC Koji Sato twierdzi, że z punktu widzenia kierowcy wirtualne biegi będą praktycznie nie do odróżnienia od rzeczywistych. System zapewni również wzrost maksymalnej prędkości jazdy w trybie elektrycznym ze 100 do 140 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 5 sekund, a także możliwość zerwania przyczepności podczas przyspieszania – LC 500h będzie więc pierwszym hybrydowym Lexusem pozwalającym „palić gumy”.

Wzrost masy wynikający z obecności dodatkowej przekładni zostanie zrekompensowany przez zastąpienie tradycyjnego akumulatora niklowo-metalowo-wodorkowego mniejszym i lżejszym akumulatorem litowo-jonowym. Według wcześniejszych informacji, nowy hybrydowy Lexus LC 500h ma wykorzystywać 3,5-litrowy benzynowy silnik V6 o zwiększonej sprawności cieplnej i mocy 230 kW (312 KM) oraz silnik elektryczny o mocy 162 kW (220 KM).