Jaguar SE SV 8 ma napęd na 4 koła, pod maską silnik V8 o pojemności 5 litrów i mocy 600 KM! Rozpędza się do 200 mil/h (ok. 320 km/h) a do „setki" potrzebuje zaledwie 3,3 sekundy.
Ekstremalne osiągi wymogły zastosowanie superodpornych materiałów, np. łożysk ceramicznych z azotku krzemu stosowanych do tej pory w bolidach F1.
Najszybszy Jaguar powstanie w zaledwie 300 egzemplarzach, w fabryce w Coventry, wszystkie z kierownicą po lewej stronie. Oferowane będą wersje 2-osobowe oraz 4-osobowe. Cena? Od 150 tys. funtów (ok. 720 tys. zł).
Auto ma aluminiową karoserię, 20-calowe koła, ceramiczne tarcze hamulcowe, tylny zderzak z włókna węglowego, tylny dyfuzor i aerodynamiczne skrzydło (spoiler) zapewniające lepszą przyczepność kół tylnej osi do nawierzchni.
Najszybszy Jaguar ma 8-biegową skrzynię automatyczną – można ją obsługiwać za pomocą łopatek przy kierownicy lub tradycyjną dźwignią.
Galeria zdjęć
Jaguar XE SV 8 – pod maską silnik V8 o mocy 600 KM
Jaguar XE SV 8 – prędkość maksymalna 200 mil/h
Jaguar XE SV 8 – przyspiesza do „setki" w 3,3 sekundy
Jaguar XE SV 8 – tylny spoiler
Jaguar XE SV 8 – cztery końcówki układu wydechowego, dyfuzor i duży sopiler
Jaguar XE SV 8 – najmocniejszy wariant
Jaguar XE SV 8 – wnętrze wersji 2-osobowej. Fotele o szkieletech z magnezu
Jaguar XE SV 8 – wersja 4-osobowa
Jaguar XE SV 8 – cena 150 tys. funtów (ok. 720 tys. zł). Powstanie tylko 300 szt.