Zgodnie z werdyktem IIHS tytuły Top Safety Pick 2010 uzyskały poprzednio: Dodge Journey 2010, Dodge Avenger 2010, Chrysler Sebring 2010 oraz Jeep Patriot 2010 (wyposażony w dostępne opcjonalnie boczne poduszki fotelowe). Do tego grona dołącza teraz nowy Jeep Grand Cherokee 2011.

"Nowy Jeep Grand Cherokee 2011 jest naszym pierwszym pojazdem produkcyjnym od czasu zawiązania aliansu z firmą Fiat, a tytuł Top Safety Pick to dobry sposób na początek ofensywy produktowej 2011" - mówi Scott Kunselman, wiceprezes ds. inżynierii Chrysler Group LLC. "Wyróżnienie pięciu naszych produktów przez IIHS wyraźnie akcentuje wiodącą pozycję Chrysler Group w dziedzinie inżynierii i bezpieczeństwa pojazdów samochodowych."

Wśród producentów motoryzacyjnych, do Chrysler Group należy ponad 20 proc. pojazdów typu SUV klasy średniej, które otrzymały status Top Safety Pick IIHS oraz ponad 12 proc. ogólnej liczby tytułów Top Safety Pick przyznanych przez ten instytut we wszystkich segmentach rynkowych. Wyróżnienia IIHS otrzymują pojazdy wyposażone w ESC i spełniające wymogi testów Instytutu w zakresie odporności na kolizję czołową, boczną i tylną oraz (co jest nowością w roku 2010) także i wytrzymałości struktury dachowej. "Pojazdy wyróżniane tytułem Top Safety Pick spełniają najwyższe standardy odporności w testach zderzeniowych" - mówi wiceprezes IIHS Adrian Lund. "Oznacza to, iż Jeep Grand Cherokee 2011 posiada najnowocześniejsze wyposażenie chroniące pasażerów w najczęściej spotykanych rodzajach kolizji drogowych oraz elektroniczny system stabilizacji toru jazdy, który według naszych badań może takim kolizjom skutecznie zapobiegać."

Zarówno Jeep Grand Cherokee 2011 jak i Jeep Patriot 2010, Chrysler Sebring 2010, Dodge Avenger 2010 oraz Dodge Journey 2010 wyposażono w najnowsze osiągnięcia w dziedzinie bezpieczeństwa biernego oraz czynnego. Do standardowych lub dostępnych opcjonalnie rozwiązań bezpieczeństwa w tych pięciu pojazdach należą: ESC z systemem kontroli trakcji, asystent hamowania awaryjnego i system przeciwblokujący hamulców ABS, aktywne zagłówki foteli przednich, zaawansowane czołowe poduszki wielostopniowe kierowcy i pasażera oraz boczne poduszki fotelowe. Nowej konstrukcji aktywne zagłówki foteli przednich wysuwają się do przodu w przypadku kolizji tylnej i poprzez ograniczenie wstecznego ruchu głowy kierowcy i/lub pasażera - pozwalają jeszcze bardziej zminimalizować zagrożenie uszkodzeń kręgosłupa szyjnego.