Produkowany przez VM Motori i opracowany we współpracy z Fiat Powertrain silnik wysokoprężny w układzie V6 o pojemności 2987 cm3 wytwarza 241 KM mocy (+ 10 proc.) i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego (+ 8 proc.) osiąganego w przedziale 1800-2800 obr./min. Jednostka wyposażona jest w technologię MultiJet II.

Grand Cherokee z tym motorem pod maską ma spalać w cyklu mieszanym 8,3 l oleju napędowego na 100 km, emitując 218 g CO2/km. W mieście średnie spalanie ma być o 2 litry wyższe, a w trasie o ok. 1 litr niższe.

Jeep z nowym turbodieslem będzie dostępny od połowy roku. Na razie nieznane są jego ceny. Na Starym Kontynencie Grand Cherokee występuje również z benzynowymi silnikami: 286-konnym 3.6 V6 Pentastar oraz 5.7 V8, generującym moc 352 KM.