Z linii produkcyjnej zakładów Opel/Vauxhall w Luton (Wielka Brytania) zjechał 750 tysięczny Vivaro, zamykając kolejny ważny etap w historii produkcji tego uniwersalnego i pojemnego samochodu dostawczego.

-750 tysięcy to imponująca liczba w przypadku Vivaro, który ma w swoim segmencie ogromną konkurencję. Combo, Vivaro i Movano stanowią ważne elementy naszej strategii wzrostu. Mamy wszelkie szanse, aby do 2022 roku zwiększyć liczbę sprzedawanych lekkich pojazdów użytkowych o około 80 procent, z 83 000 w 2013 roku do 150 000 w 2022 roku — powiedział Steffen Raschig, dyrektor ds. pojazdów użytkowych w firmie Opel.

Vivaro jest najchętniej kupowanym lekkim modelem dostawczym marki Opel. Samochód odegrał ważną rolę w imponującym powrocie producenta do czołówki sektora, a rok 2015 był dla niego rekordowy: sprzedaż Vivaro wzrosła o 38 procent przy najwyższym udziale w rynku i segmencie od czasu wprowadzenia modelu w 2001 roku. W Polsce w 2015 roku Vivaro zanotował 58% wzrostu i był najchętniej kupowanym autem służącym do przewozów pasażerskich (segment minibus).

Vivaro można skonfigurować pod kątem potrzeb każdego użytkownika lekkiego samochodu dostawczego, a udana koncepcja pozwalająca na budowę zróżnicowanych wariantów spotkała się z uznaniem klientów. Model jest dostępny jako furgon, kombi oraz w wersji z kabiną załogową lub kabiną z platformą do zabudowy, w różnych konfiguracjach umożliwiających dostosowanie go do specyficznych wymagań profesjonalnych użytkowników. Vivaro łączy także funkcjonalność pojazdu użytkowego z zaletami mobilnego biura oraz atrakcyjną stylistyką i komfortem na poziomie samochodu osobowego.

W 2015 roku duże sukcesy odnosił nie tylko Vivaro: Opel i Vauxhall sprzedały łącznie ponad 100 000 pojazdów użytkowych, co stanowi wzrost o 24 procent w porównaniu z rokiem 2014. Dynamika wzrostu znacznie przewyższała analogiczny wskaźnik dla całego rynku, który wyniósł 9 procent. Coraz większą popularnością cieszą się także dwa inne dostawcze Ople — Movano i Combo. W ich przypadku sprzedaż wzrosła odpowiednio o 27 i 12 procent. Movano poszedł w ślady Vivaro i zanotował największy udział w rynku, największy udział w segmencie oraz największą liczbę sprzedanych egzemplarzy od wprowadzenia modelu w 1998 roku.