3,4 mln egzemplarzy skrzyni DSG wyprodukowano w niemieckim zakładzie VW w Kassel, a 150 tys. sztuk powstało w Chinach w Dalian.

Przekładnia DSG (Direct Shift Gearbox), dzięki dwóm sprzęgłom (jedno dla biegów parzystych, drugie dla nieparzystych), łączy wygodę „automatu” z wydajnością i szybkością manualnej skrzyni biegów.

Pierwsza skrzynia DSG o 6 przełożeniach zadebiutowała w 2003 roku, trafiając do Volkswagena Golfa R32 i Audi TT. Obecnie przekładnia jest dostępna we wszystkich modelach Grupy Volkswagena.

W 2008 roku pojawił się wariant 7-stopniowy dla mniejszych silników o mocy nie przekraczającej 125 kW i osiągających do 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Rok później Volkswagen wprowadził odmianę DQ500 przeznaczoną dla większych pojazdów oraz najmocniejszych jednostek napędowych (do 500 Nm momentu obrotowego), czego przykładem jest Audi TTRS.