Silnik to jeden z najważniejszych elementów samochodu. Kształtuje jego charakter, pobudza zmysły, działa na emocje kierowcy, a przede wszystkim ma zasadniczy wpływ na koszty eksploatacji. Po wyborze modelu prawie zawsze jest pierwszym podzespołem pojazdu, który bierzemy pod uwagę i o który pytamy. I nie ma się czemu dziwić, przecież przyspieszenie, elastyczność, zużycie paliwa, koszty serwisu i napraw, trwałość, niezawodność to bardzo ważne cechy, które pośrednio i bezpośrednio wpływają na wszystko, co jest związane z szeroko pojętym użytkowaniem każdych czterech kółek. Pozostają jeszcze kwestie budowy, rodzaju paliwa, zastosowanej techniki. Jak w tym wszystkim się połapać, kupić auto z silnikiem, który spełni wszystkie nasze oczekiwania, będzie trwały i bezawaryjny?
Na te i wiele innych pytań odpowiada katalog „Najlepsze silnik”. Opisaliśmy 75 silników, które warto wybrać. Wymieniamy mocne i słabe strony, podajemy dane techniczne, prezentujemy auta, w których montowano te jednostki, radzimy, na co zwrócić uwagę przy zakupie i jakie interwały serwisowe stosować. Prezentujemy silniki z ostatnich 20 lat. Mimo że większość z nich ma już swoje lata, nadal cieszą się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Przeważnie oferowano je w kilkunastoletnich popularnych autach, choć wiele z nich znajdziecie też w młodszych pojazdach. Na końcu katalogu porównaliśmy cztery sposoby zasilania: benzynę, diesla, hybrydę i LPG, a także radzimy, jaki olej wlać do silnika i na którym paliwie jeździć.
Katalog „Najlepsze silniki” w sprzedaży jest od 9 grudnia i można go kupić w dobrych sieciach sprzedaży prasy na terenie całego kraju. Dzięki wykupieniu rocznej subskrypcji Auto Świata już dziś, bez wychodzenia z domu, możesz mieć do niego dostęp. Co więcej, decydując się na roczną subskrypcję, nasze katalogi oraz najnowsze numery Auto Świata możesz przeczytać zanim trafią one do punktów sprzedaży.