Motocykle z silnikami o pojemności 250 cm3 mają sens, gdyż w niektórych krajach istnieją regulacje, które uzależniają maksymalną moc motocykla od wieku motocyklisty. Tak więc młody adept jazdy na motocyklu ma do wyboru, jeśli kupi motocykl z mniejszym silnikiem, ale z mocą w ramach dozwolonych limitów albo motocykl z większym silnikiem, ale zmniejszoną mocą maksymalną.
Kawasaki Ninja 250R - garść informacji
Tak więc Kawasaki Ninja 250R na pewno znajdzie sobie klientów. Przód motocykla otrzymał lampę przypominającą modele naked-bike serii Z, jednak owiewka z pleksiglasu jednoznacznie włącza go do klasy supersportów Ninja. Pod dużymi plastikowymi panelami ukrywa się 4-suwowy chłodzony cieczą rzędowy silnik 2-cylindrowy o pojemności 249 cm3.
Jednostka z ośmioma zaworami i rozrządem DOHC ma średnicę i skok 62 x 41,22 mm i dysponuje mocą 22 kW (30 KM) przy 10 500 obr./min i momentem obrotowym 21 Nm przy 8500 obr./min. Siła napędowa przenoszona jest za pomocą 6-stopniowej skrzyni biegów i łańcucha na tylne koło w rozmiarze 130/70 ZR 17. Z przodu znajdziemy oponę w rozmiarze 110/70 ZR 17.
Szkieletem motocykla jest stalowa rama typu diamant z widelcem teleskopowym o średnicy rur 37 mm z przodu i wahaczem z centralnym amortyzatorem z tyłu. Układ hamulcowy składa się z jednej tarczy o średnicy 290 mm z dwutłoczkowymi zaciskami na przednim kole i 220-mm tarczy z tyłu. Zbiornik paliwa o pojemności 17,5 l powinien zapewnić Kawasaki Ninja 250R niezły zasięg, a masa netto 152 kg dobrą sterowność.
Kawasaki Ninja 250R: mały, ale ostry
Kawasaki Ninja 250R: mały, ale ostry
Kawasaki Ninja 250R: mały, ale ostry
Kawasaki Ninja 250R: mały, ale ostry
Kawasaki Ninja 250R: mały, ale ostry
Kawasaki Ninja 250R: mały, ale ostry
Kawasaki Ninja 250R: mały, ale ostry
Kawasaki Ninja 250R: mały, ale ostry
Kawasaki Ninja 250R: mały, ale ostry
Kawasaki Ninja 250R: mały, ale ostry
Kawasaki Ninja 250R: mały, ale ostry
Kawasaki Ninja 250R: mały, ale ostry
Kawasaki Ninja 250R: mały, ale ostry
Kawasaki Ninja 250R: mały, ale ostry