„Pod koniec najdłuższej prostej, która liczy aż 900 m długości, wyścigowe Picanto osiągają prędkość, dochodzącą do 170 km/h. Mimo tak dużych prędkości, ten tor jest jednym z bezpieczniejszych, po których się ścigamy.”

Wygrana w kwalifikacjach podczas rundy na Slovakiaringu w ubiegłym sezonie była – wtedy dla jeszcze 18-latka z Sopotu – pierwszą i jedyną w całym zeszłorocznym cyklu. Michał Śmigiel, mimo startu z pierwszego pola startowego, wyścigu nr 1 nie ukończył. „Kwalifikacje odbywały się na suchym torze, za to w niedzielę padał taki deszcz, że WTCC odwołało wyścigi. Do nieukończenia przez mnie pierwszego wyścigu przyczyniły się zarówno nietrafione ustawienia samochodu, jak i moje błędy.”

W wyścigu nr 2 Śmigiel szalał na torze – od startu z ostatniej pozycji do ukończenia wyścigu  na szóstym miejscu. „Nie do końca pamiętam ilu zawodników udało mi się wyprzedzić. Plan był prosty – wyprzedzić tylu, ilu się da. Jazda za bardzo szybkim w deszczu Stanisławem Kostrzakiem była elementem strategii. Szkoda, że ze względu na potężny deszcz wyścig trwał tylko 5 okrążeń, bo… końcowy rezultat mógł być jeszcze lepszy.” (śmiech)

Slovakiaring to najdłuższy tor ze wszystkich w sezonie, na których ścigają się kierowcy Mistrzostw Polski Kia Lotos Race – jedynej polskiej serii wyścigowej pod patronatem FIA. „Charakterystyka tego toru sprawia, że każdy nawet minimalny błąd kierowcy w zakręcie natychmiast przekłada się na mniejszą prędkość auta na długich prostych. Na tym torze trzeba szanować każdy kilometr na godzinę – błędów kierowcy nie da się „zamaskować” w Picanto mocą silnika.”

Mimo kilku długich prostych, Slovakiaring ma 14 zakrętów. Najwięcej jest ich w środkowej partii okrążenia. Właśnie tę część toru Michał Śmigiel wskazuje jako „najbardziej wymagającą dla kierowcy. Drugi sektor obfituje w zakręty – zarówno szybkie, jak i ciasne.” Zdaniem lidera Mistrzostw Polski Kia Picanto „Slovakiaring jest jednym z bezpieczniejszych torów, po których się ścigamy – mamy dużo miejsca poza asfaltem, większość zakrętów jest bardzo szerokich. Dzięki temu nie tylko na prostych, ale również na zakrętach da się wyprzedzać.”

Na Słowacji – już drugi raz w tym roku, po inauguracyjnej rundzie na Węgrzech – KLR podczas wyścigowego weekendu spotka się na jednym torze z WTCC. Dla Michała Śmigla to nie lada atrakcja – „WTCC jest bardzo widowiskową serią wyścigową. Samo oglądanie w akcji tak znakomitych kierowców, jak Lopez, Muller czy Loeb sprawia mi wiele radości. Ponadto, mogę się od nich bardzo dużo nauczyć. Strategia w wyścigu oraz niektóre elementy techniki jazdy podpatrzone u takich mistrzów, jak najbardziej mogą zaowocować lepszą jazdą za kierownicą wyścigowego Picanto. Chociaż nie ukrywam, że w przyszłości chciałbym ścigać się regularnie za kierownicą auta właśnie takiej klasy, jak WTCC albo – jeszcze bardziej – DTM.”

Weekend z Mistrzostwami Polski Kia Lotos Race na Slovakiaringu rozpocznie się od dwóch 30-minutowych sesji treningowych w piątek, 19 czerwca. Wyścigowe Picanto wyjadą na tor o godz. 9:00 i 12:30. Również w piątek, o godz. 18:55, wystartuje pierwsza, 20-minutowa sesja kwalifikacyjna. Kolejne odbędą się już w sobotę – 15-minutowa o godz. 10:15 i finałowa, 10-minutowa o 14:40. Dwa 30-minutowe wyścigi zostaną rozegrane w niedzielę –  pierwszy o godz. 8:40, a drugi o 15:50.

My będziemy kibicować naszemu redakcyjnemu koledze. Red. Radek Turek na Slovakiaringu zapewne powalczy o miejsce w czołówce.

Lista zawodników, którzy wystartują w 3. rundzie KLR na torze Slovakiaring

Lp Zawodnik Wiek miejsce zamieszkania Klub numer startowy
  Imię Nazwisko        
1 Konrad Wróbel 19 Warszawa AK Rzemieślnik 3
2 Paweł Malczak 17 Lublin AK Wschodni Lublin 4
3 Karol Urbaniak 17 St.Babice k/W-wy AK Polski 31
4 Rafał Berdys 19 Kraśnik AK Wielkopolski 6
5 Michał Śmigiel 19 Sopot AK Orski 7
6 Maciej Chałas 22 Warszawa AK Polski 9
7 Marcin Jaros 22 Zawidów AK Wielkopolski 14
8 Piotr Belka 32 Łódź AK Wielkopolski 15
9 Max Zschuppe 17 Hainewalde-Niemcy ADAC Sachsen eV 30
10 Filip Tokar 23 Kielce AK Kielecki 25
                   Nowi zawodnicy KLR  
11 Albert Legutko 15 Berlin-Niemcy ADAC 17
12 Roxanne Treuberg 16 Wildeck-Niemcy ADAC Hessa Thuringa 18
13 Damian Litwinowicz 17 Poznań AK Wielkopolski 19
14 Adrian Pelc 24 Bielawa AK Sudecki 20
15 Marcin Ganowski 35 Poznań AK Wielkopolski 21
16 Tomasz Magdziarz 37 Poznań AK Wielkopolski 22
17 Paweł Wysmyk 26 Łódź AK Wielkopolski 23
18 Piotr Humański 48 Kutno AK Wielkopolski 24
19 Maximillian Zupanic 15 Graz-Austria OSK Austria  49
20 Mike Beckhusen 15 Berlin-Niemcy AK Wielkopolski 59
                       Kierowcy VIP  
21 Radosław Turek VIP/Auto Świat -Top Gear Warszawa AK Wielkopolski 98