„Pod koniec najdłuższej prostej, która liczy aż 900 m długości, wyścigowe Picanto osiągają prędkość, dochodzącą do 170 km/h. Mimo tak dużych prędkości, ten tor jest jednym z bezpieczniejszych, po których się ścigamy.”
Wygrana w kwalifikacjach podczas rundy na Slovakiaringu w ubiegłym sezonie była – wtedy dla jeszcze 18-latka z Sopotu – pierwszą i jedyną w całym zeszłorocznym cyklu. Michał Śmigiel, mimo startu z pierwszego pola startowego, wyścigu nr 1 nie ukończył. „Kwalifikacje odbywały się na suchym torze, za to w niedzielę padał taki deszcz, że WTCC odwołało wyścigi. Do nieukończenia przez mnie pierwszego wyścigu przyczyniły się zarówno nietrafione ustawienia samochodu, jak i moje błędy.”
W wyścigu nr 2 Śmigiel szalał na torze – od startu z ostatniej pozycji do ukończenia wyścigu na szóstym miejscu. „Nie do końca pamiętam ilu zawodników udało mi się wyprzedzić. Plan był prosty – wyprzedzić tylu, ilu się da. Jazda za bardzo szybkim w deszczu Stanisławem Kostrzakiem była elementem strategii. Szkoda, że ze względu na potężny deszcz wyścig trwał tylko 5 okrążeń, bo… końcowy rezultat mógł być jeszcze lepszy.” (śmiech)
Slovakiaring to najdłuższy tor ze wszystkich w sezonie, na których ścigają się kierowcy Mistrzostw Polski Kia Lotos Race – jedynej polskiej serii wyścigowej pod patronatem FIA. „Charakterystyka tego toru sprawia, że każdy nawet minimalny błąd kierowcy w zakręcie natychmiast przekłada się na mniejszą prędkość auta na długich prostych. Na tym torze trzeba szanować każdy kilometr na godzinę – błędów kierowcy nie da się „zamaskować” w Picanto mocą silnika.”
Mimo kilku długich prostych, Slovakiaring ma 14 zakrętów. Najwięcej jest ich w środkowej partii okrążenia. Właśnie tę część toru Michał Śmigiel wskazuje jako „najbardziej wymagającą dla kierowcy. Drugi sektor obfituje w zakręty – zarówno szybkie, jak i ciasne.” Zdaniem lidera Mistrzostw Polski Kia Picanto „Slovakiaring jest jednym z bezpieczniejszych torów, po których się ścigamy – mamy dużo miejsca poza asfaltem, większość zakrętów jest bardzo szerokich. Dzięki temu nie tylko na prostych, ale również na zakrętach da się wyprzedzać.”
Na Słowacji – już drugi raz w tym roku, po inauguracyjnej rundzie na Węgrzech – KLR podczas wyścigowego weekendu spotka się na jednym torze z WTCC. Dla Michała Śmigla to nie lada atrakcja – „WTCC jest bardzo widowiskową serią wyścigową. Samo oglądanie w akcji tak znakomitych kierowców, jak Lopez, Muller czy Loeb sprawia mi wiele radości. Ponadto, mogę się od nich bardzo dużo nauczyć. Strategia w wyścigu oraz niektóre elementy techniki jazdy podpatrzone u takich mistrzów, jak najbardziej mogą zaowocować lepszą jazdą za kierownicą wyścigowego Picanto. Chociaż nie ukrywam, że w przyszłości chciałbym ścigać się regularnie za kierownicą auta właśnie takiej klasy, jak WTCC albo – jeszcze bardziej – DTM.”
Weekend z Mistrzostwami Polski Kia Lotos Race na Slovakiaringu rozpocznie się od dwóch 30-minutowych sesji treningowych w piątek, 19 czerwca. Wyścigowe Picanto wyjadą na tor o godz. 9:00 i 12:30. Również w piątek, o godz. 18:55, wystartuje pierwsza, 20-minutowa sesja kwalifikacyjna. Kolejne odbędą się już w sobotę – 15-minutowa o godz. 10:15 i finałowa, 10-minutowa o 14:40. Dwa 30-minutowe wyścigi zostaną rozegrane w niedzielę – pierwszy o godz. 8:40, a drugi o 15:50.
My będziemy kibicować naszemu redakcyjnemu koledze. Red. Radek Turek na Slovakiaringu zapewne powalczy o miejsce w czołówce.
Lista zawodników, którzy wystartują w 3. rundzie KLR na torze Slovakiaring
Lp | Zawodnik | Wiek | miejsce zamieszkania | Klub | numer startowy | ||||
Imię | Nazwisko | ||||||||
1 | Konrad | Wróbel | 19 | Warszawa | AK Rzemieślnik | 3 | |||
2 | Paweł | Malczak | 17 | Lublin | AK Wschodni Lublin | 4 | |||
3 | Karol | Urbaniak | 17 | St.Babice k/W-wy | AK Polski | 31 | |||
4 | Rafał | Berdys | 19 | Kraśnik | AK Wielkopolski | 6 | |||
5 | Michał | Śmigiel | 19 | Sopot | AK Orski | 7 | |||
6 | Maciej | Chałas | 22 | Warszawa | AK Polski | 9 | |||
7 | Marcin | Jaros | 22 | Zawidów | AK Wielkopolski | 14 | |||
8 | Piotr | Belka | 32 | Łódź | AK Wielkopolski | 15 | |||
9 | Max | Zschuppe | 17 | Hainewalde-Niemcy | ADAC Sachsen eV | 30 | |||
10 | Filip | Tokar | 23 | Kielce | AK Kielecki | 25 | |||
Nowi zawodnicy KLR | |||||||||
11 | Albert | Legutko | 15 | Berlin-Niemcy | ADAC | 17 | |||
12 | Roxanne | Treuberg | 16 | Wildeck-Niemcy | ADAC Hessa Thuringa | 18 | |||
13 | Damian | Litwinowicz | 17 | Poznań | AK Wielkopolski | 19 | |||
14 | Adrian | Pelc | 24 | Bielawa | AK Sudecki | 20 | |||
15 | Marcin | Ganowski | 35 | Poznań | AK Wielkopolski | 21 | |||
16 | Tomasz | Magdziarz | 37 | Poznań | AK Wielkopolski | 22 | |||
17 | Paweł | Wysmyk | 26 | Łódź | AK Wielkopolski | 23 | |||
18 | Piotr | Humański | 48 | Kutno | AK Wielkopolski | 24 | |||
19 | Maximillian | Zupanic | 15 | Graz-Austria | OSK Austria | 49 | |||
20 | Mike | Beckhusen | 15 | Berlin-Niemcy | AK Wielkopolski | 59 | |||
Kierowcy VIP | |||||||||
21 | Radosław | Turek | VIP/Auto Świat -Top Gear | Warszawa | AK Wielkopolski | 98 |