Kia Optima Kombi jest modelem, który powstał na bazie konceptu o nazwie Sportspace, który przyciągał uwagę podczas salonu samochodowego w Genewie w 2015 roku. Teraz ma duże szanse zostać najatrakcyjniejszym kombi klasy średniej na rynku.

Wymiary modelu są prawie takie same jak z nadwoziowej wersji sedan i wynoszą: 4855 mm długości, 1860 mm szerokości i 1470 mm wysokości (jest 5 mm wyższy). Kia Optima może zostać wyposażona w 16 lub 18 calowe obręcze ze stopów lekkich.

Na pokładzie nowego samochodu obecna będzie nawigacja z 7 lub 8 calowym wyświetlaczem. Optima jest pierwszym modelem, który został przystosowany do współpracy z aplikacjami Android Auto i Apple CarPlay.

Tylne fotele są dzielone w proporcjach 40:20:40, a do bagażnika schowamy 552 litry naszego bagażu.

Optima Kombi będzie oferowana z trzema silnikami do wyboru. Najsłabszą jednostką jest turbodiesel 1.7 CRDi o mocy 141 KM. Pod maską znajdziemy również 2-litrowy, wolnossący silnik 2.0 CVVL o mocy 163 KM. Najmocniejsza i najbardziej sportowa z wyglądu odmiana Optimy Kombi – 2.0 T-GDI GT – jest napędzana turbodoładowanym silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Optima w tej wersji oddaje kierowcy do dyspozycji 245 KM i 353 Nm, dostępne w przedziale od 1350 obr/min do 4000 obr/min.

Standardowo, 1,7-litrowy turbodiesel współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Jako opcję będzie można wybrać nową, 7-stopniową skrzynię biegów z dwoma sprzęgłami. Silnik 2.0 CVVL seryjnie współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Za dopłatą, do tego silnika można wybrać klasyczną automatyczną skrzynię biegów, również o sześciu przełożeniach. Najmocniejszy silnik Optimy Kombi standardowo współpracuje z 6-stopniową przekładnią automatyczną.

Kia Optima kombi trafi do sprzedaży w Polsce już we wrześniu w cenie rozpoczynającej się od 93 900 zł.