Crossovery biją rekordy sprzedaży, więc pojawia ich się coraz więcej. Niedawno modelem tego typu pochwalił się Hyundai, tuż za nim podąża Kia.
„Do 2020 roku sprzedaż małych crossoverów będzie wyższa niż sprzedaż crossoverów segmentu C. Do tego roku 1 na 10 samochodów sprzedawanych w Europie będzie należał do klasy, którą reprezentuje Kia Stonic. Crossovery segmentu B chętnie wybiera 21% klientów, którzy przesiadają się do nich z samochodów najmniejszych i małych oraz 15% nabywców, którzy decydują się na zakup auta z tego segmentu zamiast większego hatchbacka. Samochody w stylu Kia Stonic są atrakcyjne nawet dla klientów, którzy dotychczas jeździli minivanami” - uważa Michael Cole, dyrektor ds. operacyjnych Kia Motors Europe.
W motoryzacji panuje teraz moda na kolorowe nadwozia i wnętrza, których wykończenie mogą dobierać klienci wedle swoich upodobań. Stonic wpisze się w ten trend - będzie modelem o największych możliwościach personalizacji w ofercie marki Kia. Dostępnych będzie aż 20 dwukolorowych tonacjach barwy nadwozia, w tym pięć kolorów dachu do wyboru.
Zaletami crossovera będą także ergonomicznie zaprojektowane i przestronne wnętrze z ponad 350-litrowym bagażnikiem oraz bogate wyposażenie z zakresu multimediów i systemów poprawiających bezpieczeństwo.
Auto będzie mogło być napędzane jednym z trzech silników benzynowych: trzycylindrowym 1.0 T-GDI 120 KM z turbodoładowaniem lub którymś z wolnossących MPI o pojemnościach 1,25 i 1,4 litra. W gamie znajdzie się tez turbodiesel 1.6 CRDi. Napęd na przednie koła będzie przenoszony poprzez ręczną skrzynię biegów.
Kia Stonic trafi do sprzedaży w Europie już w trzecim kwartale tego roku.