Jeszcze nie na motocyklu swojej produkcji, lecz w barwach firmowych. Dwóch zawodników rodem z teamu wyścigowego Ready 2 Race Radek Skalmierski oraz Daniel Kuchnia wystąpi w tym roku w barwach Kingwaya. Podczas pierwszej Ogólnopolskiej Wystawy Motocykli i Skuterów w Warszawie po raz pierwszy został zaprezentowany motocykl marki Yamaha R6, oraz najważniejszy zawodnik Wyścigowego Teamu Kingwaya – Radek Skalmierski.

Największy w Polsce importer chińskich skuterów i quadów Kingway Motor Poland postanowił w tym sezonie wystawić zawodników w barwach swojej marki. Radek Skalmierski i Daniel Kuchnia będą reprezentować barwy swojego sponsora w Poznaniu, Brnie i Moście podczas tegorocznych WMMP. Obydwaj startować będą w klasie Superstock 600, tak więc również wspólnej rywalizacji niebieskich ścigaczy w kolorach Kingwaya nie zabraknie.

Radek Skalmierski ubiegłoroczny wice Mistrz pucharu Suzuki GSXR-cup jest głównym zawodnikiem Kingwaya, Daniel Kuchnia natomiast sponsorowany jest dodatkowo przez inne marki.

O nowych planach i strategii opowiada Piotr Dusza Dyrektor Marketingu Kingway Motor Poland.

„O pojawieniu się Kingwaya na torze wyścigowym myśleliśmy od jakiegoś czasu. Zrozumiałe jest, że jako importer chińskich pojazdów nie czujemy się jeszcze gotowi do startów na naszych maszynach. Czujemy się za to gotowi do rywalizacji naszej marki i naszych barw z innymi. Wybraliśmy do współpracy doświadczonych i bardzo zdolnych zawodników. Takich, którzy mają świadomość swoich startów i rywalizacji. Dla Kingwaya uczestnictwo w WMMP oznacza wiele. Przede wszystkim chcemy przekazać, że dorośliśmy już do rangi brandu, który jest rozpoznawalny w Polsce. Nie tylko w świecie dwóch kółek, ale dzięki ciężkiej pracy naszego zespołu w całej Polsce. Zawodnicy wielkiego Teamu Kingwaya startują w quadowych rajdach przeprawowych, ścigają się na żużlu i na lodzie. Do pełni dwóch kółek brakuje nam jeszcze kilku dyscyplin. Ale powoli. W tym roku skupiamy się na Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostwach Polski. I obecności Kingwaya podczas nich.”

O celowości i realizacji swojej strategii rozwoju Kingwaya w Europie głośno myśli również Prezes Kingwaya Zbigniew Skrzypczyk:

„Rozpoczęliśmy plan ekspansji marki Kingway w Europie środkowo wschodniej. W ubiegłym roku ruszyła sieć sprzedaży w Czechach. Stąd też właśnie nasze zaangażowanie w Wyścigowe Mistrzostwa Polski. Dwa starty w ramach całego cyklu mistrzostw odbywają się właśnie w Czechach. Na torze w Brnie i w Czeskim Moście. Tam też chcemy się pokazać z całym naszym zapleczem nie tylko wizerunkowym, ale i technicznym. Takie małe miasteczko Kingwaya na czeskich padokach”.

Z pewnością sezon 2009 będzie należał do sezonów szczególnych. Nielicznym zawodnikom udało się uzyskać kluczowych sponsorów. Kingway wybrał właśnie tych zawodników, bo wierzy w ich sukcesy. Ale tak naprawdę to będziemy trzymać kciuki za jedno, aby za każdym razem szczęśliwie dojeżdżali do mety.