Zgodnie z najnowszymi wynikami badania konsumenckiego prowadzonego przez firmę Qualifact udział Castrol wynosi obecnie 19,4% i oznacza wzrost o 4,2% rok do roku.

Bardzo cieszymy się, że kolejni klienci dołączają do grona użytkowników produktów Castrol – mówi Anna Orlińska Marketing Manager firmy Castrol. Z roku na rok obserwujemy systematyczne umacnianie marki na rynku, co potwierdza zarówno badanie GIPA, jak i Motoscan. Oznacza to, że nasza oferta i komunikacja odpowiada potrzebom kierowców.

Według badania, największy udział w rynku ma Grupa LOTOS (29,6%). Na drugim miejscu znalazł się MOBIL (25,5%), a na trzecim miejscu: CASTROL (19,4%). Kolejne miejsca zajęły takie firmy, jak: ELF (7,3%), SHELL (6,0%), ORLEN (4,6%), TOTAL (1,5%), FIAT LUBRIFICANTI (1,3%) i BP (1,1%).

W porównaniu do roku ubiegłego wzrost udziału w rynku zanotowały firmy: Castrol (+4,2%), Total (+0,8%), Valvoline (+0,5%) i Tedex (+0,4%).

Zmniejszyłsięnatomiastudział w rynku takich firm, jak: Grupa Lotos (-3,2%), Elf (-1,3%), Texaco (-0,5%) i Shell (-0,4%).

W porównaniu do roku ubiegłego nieznacznie zwiększył się odsetek osób kupujących oleje syntetyczne (+0,7%) oraz oleje półsyntetyczne (+1,4%), a zmniejszył się odsetek osób kupujących oleje mineralne (-2,0%).

Kluczowe znaczenie przy wyborze marki oleju silnikowego mają trzy elementy: cena (24% wskazań na pierwszym miejscu wśród trzech najważniejszych czynników wyboru), zalecenie / instrukcja producenta samochodu (24%) oraz porada mechanika (21%). Na kolejnych miejscach znalazły się takie czynniki wyboru, jak: poprzednie doświadczenia (8%), zalecenie stacji serwisowej (6%), renoma marki oleju (4%) oraz specjalne właściwości oleju (4%).

Informacje o badaniu:

Niniejsze dane pochodzą z badań syndykatowych MOTO SCAN 2008 (jesień) przeprowadzonych przez firmę Qualifact. Badania rynkowe i doradztwo w listopadzie 2008 roku.

Jako metodę badawczą zastosowano badania ankietowe na reprezentatywnej próbie losowej właścicieli samochodów osobowych (z silnikami czterosuwowymi). Wielkość, sposób doboru i geograficzne rozproszenie próby pozwalają odnosić wyniki badania do całej populacji właścicieli samochodów osobowych.

Przeprowadzono 1041 wywiadów z właścicielami / użytkownikami samochodów osobowych z reprezentatywnej próby losowej.