Logo
WiadomościAktualnościKombi w formacie A4

Kombi w formacie A4

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Pierwszy raz Audi A4 Avant pojawiło się na rynku w 1996 roku. Teraz do klientów trafia jego drugie wydanie.

Nadwozie ma elegancki, sportowy charakter. Dynamizmu nadaje lekko wznosząca się linia środkowa. Całość jest zaprojektowana tak, żeby bagażnik tworzył z resztą auta jednolitą bryłę. Zwiększenie w stosunku do poprzednika wymiarów zewnętrznych umożliwiło uzyskanie dodatkowej przestrzeni wewnątrz. Poprawę odczują wszyscy pasażerowie w okolicach głów i łokci a siedzący z tyłu mają więcej miejsca na kolana. Wnętrze jest ergonomicznie zaprojektowane. Nie ma problemów z obserwowaniem wskaźników i obsługą przełączników.Wygodną podróż umożliwiają komfortowe fotele zapewniające dobre podparcie ud i należyte trzymanie boczne. Kierowca każdego wzrostu bez problemu przyjmie prawidłową pozycję dzięki szerokiemu zakresowi regulacji fotela oraz kierownicy ustawianej w dwu płaszczyznach.Bardzo funkcjonalnie została rozwiązana przestrzeń bagażowa. W zależności od położenia podwójnej podłogi pojemność wynosi 377, 422, lub 442 litry, gdy autem podróżuje komplet pasażerów. Po złożeniu tylnej kanapy do dyspozycji są 1184 litry komory ładunkowej. W pełnym jej wykorzystaniu pomagają regularne kształty i nisko położona krawędź załadunkowa. Wykonana z tworzywa sztucznego wanna umieszczona pod podłogą jest łatwa do utrzymania w czystości i umożliwia przewożenie zabłoconych rzeczy.Przeniesienie napędu odbywa się za pomocą 5- lub 6-biegowej skrzyni manualnej lub dzięki bezstopniowemu automatowi. Ta druga przekładnia wydaje się odpowiedniejsza przede wszystkim w mocniejszych wersjach silnikowych. Skrzynia mechaniczna ma krótkie przełożenia, przez co kierowca musi do niej zbyt często sięgać podczas dynamicznego przyspieszania. Bardzo dobrze dopracowane zostało zawieszenie, które świetnie tłumi wszelkie nierówności jezdni, a jednocześnie sprawia, że w każdych warunkach samochód pewnie trzyma się obranego kierunku jazdy.Bogate wyposażenie obejmuje ABS z EBV, ESP, cztery poduszki powietrzne oraz kurtyny z tyłu i przodu. Seryjna jest także klimatyzacja i elektryczne sterowanie podgrzewanych lusterek oraz szyb z przodu. W Polsce Avant w sprzedaży jest od października tego roku. Ceny modeli benzynowych zaczynają się od 89 500 złotych, a za turbodiesla trzeba zapłacić minimum 98 880 złotych. Tomasz Kamiński

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: