Niektóre modele rosyjskiego producenta wciąż przypominają dawne komunistyczne czasy. Nadal produkowane są legendarne modele 2105 i 2107. Ten klasyczny kanciak produkowany jest nieprzerwanie od 30 lat (1980) i zapewne wpisze się do historii światowej motoryzacji jako kolejny rekordzista. W rzeczywistości jest bowiem zmodernizowanym typem 2101, wywodzącym się z Fiata 124 (lata sześćdziesiąte!).

Ideowymi następcami rodziny 2105 i 2107 stała się Samara, a później model 110 / Priori. Wciąż wszystkie te modele są produkowane i mają swoich zwolenników. Strategię ma dopiero zmienić Łada Granta. Nazwę tego modelu wybrali internauci, a AutoWAZ zamierza wykorzystać ją w nowoczesnych projektach marketingowych. W ankiecie wzięło udział 48 tys. osób, a autor zwycięskiej nazwy otrzymał 26-milionowy egzemplarz Łady Kalina.

Podczas prezentacji nowego modelu poinformowano, iż ma on identyczną platformę jak Łada Kalina, ale będzie nowocześniejszy, bezpieczniejszy i bardziej komfortowy. Po porównaniu zdjęć można łatwo stwierdzić, że z sedana Kalina (typ 1118) przejął większość elementów nadwozia, ale różnice są też widoczne.

Według producenta sedan model Granta (typ 2190), który jest pierwszym z nowej serii ma konkurować z Dacią Logan. Auto trafi do produkcji w 2011 roku, hatchback i kombi Kalina (1119, i 1117) pozostaną bez zmian.

W 2020 roku AutoWAZ zamierza na trzech lub czterech platformach podwoziowych produkować 9 typów samochodów i osiągnąć roczną produkcję na poziomie 1,2 mln egzemplarzy. Dla porównania, w tym roku marka Łada sprzeda 570 tys. aut.