Auto Świat Wiadomości Aktualności Łada po tuningu premium – luksus z Bułgarii

Łada po tuningu premium – luksus z Bułgarii

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Nie tylko Rosjanie mają sentyment do najstarszych modeli Łady, które coraz częściej oddają do ekspertów od renowacji. Oto świetny przykład z Bułgarii. Jedna z lokalnych firm otrzymała wyjątkowe zlecenie na stworzenie luksusowej odmiany popularnej Łady 2101.

Łada 2101 Exclusive 50th Anniversary edition - bułgarska edycja
Zobacz galerię (16)
Georgi Borisov GB.Design / Georgi Borisov GB.Design
Łada 2101 Exclusive 50th Anniversary edition - bułgarska edycja
  • Łada 2101 ma już ponad 50 lat! Pierwszy egzemplarz zjeżdża z taśm montażowych fabryki w Stawropolu (Togliatti) 19 kwietnia 1970 r.
  • Właścicielka tego egzemplarza zażyczyła sobie kompleksową odbudowę samochodu, wykorzystano m.in. komponenty z Toyoty
  • Bułgarska firma tuningowa GB Design nawiązuje do 50. rocznicy kultowego rosyjskiego samochodu - samochód reklamuje jako auto, które „powstało w 1970 r w Rosji i odrodziło się w Bułgarii”

Oto tzw. restomod w bułgarskim wydaniu. Słynna „kopiejka” (w Rosji używano także nazw „pierwaja” czy „jediniczka”) w nadzwyczaj luksusowej edycji - Łada 2101 Exclusive 50th Anniversary Edition. Samochód przywrócono do stanu świetności w bułgarskiej firmie GB Design. Eksperci od tuningu otrzymali jednak szczególne zlecenie. Właścicielka samochodu zażyczyła sobie dość luksusowego wykończenia.

Przeczytaj też:

Wbrew pozorom skupiono się jednak nie tylko na całkowitym odświeżeniu wnętrza samochodu. Fabryczną tapicerkę całkowicie zdemontowano po to, by całą karoserię starannie wygłuszyć popularnymi matami butylowymi z dodatkową warstwą aluminium (wyklejono nimi podłogę, drzwi oraz nadkola). Wzorem warsztatów car audio nie żałowano MDF, który posłużył jako budulec do zupełnie nowej konsoli z miejscem na nowe radio multimedialne (uznano, że właścicielka na co dzień będzie korzystać z nowoczesnego sprzętu i dobrego nagłośnienia).

Łada z częściami od Toyoty

Część oryginalnego wyposażenia wnętrza została na dobre zdemontowana. Dotyczy to m.in. przednich foteli. Stare zastąpiono fotelami od Toyoty (niestety twórcy nie zdradzają od jakiego modelu). Zainwestowano także w nową skórzaną tapicerkę z charakterystycznymi przeszyciami. Nie zabrakło także wyszytego (a nie drukowanego) logo rosyjskiej marki. Smaku dodają świetne wykończenie i skórzano-materiałowe teczki, mocowane do oparć foteli oraz boczków drzwiowych.

W przywiązaniu do detali nie zapomniano nawet o perforowanym wykończeniu słupków i podsufitki. Zadbano także o prawdziwe drewniane elementy dekoracyjne na drzwiach, konsoli i desce rozdzielczej. Świetnie prezentują się także maskownice głośników, które przywodzą na myśl rozwiązania stosowane w dawnych radioodbiornikach.

Twórca auta nie zdradza ceny modyfikacji (renowacji poddano także karoserię i mechanikę auta). Nie podano także danych sprzętu zainstalowanego w odnowionej Ładzie. Jednego jednak możemy być pewni, auto na pewno nie jest przeznaczone na sprzedaż, co potwierdziła właścicielka podczas dyskusji na profilu bułgarskiej firmy. Pozostaje zatem podziwiać dzieło z Gabrowa.

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski