Logo
WiadomościAktualnościLanos w awangardzie

Lanos w awangardzie

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Na polskim rynku pojawił się nowy model Daewoo Lanos. Samochód zdobył sobie już dobrą markę w Europie Zachodniej.

Najmłodsze dziecko fabryki z Żerania wyposażono w silnik 1.4. Dzięki temu nowy Lanos będzie mniej paliwożerny niż jego poprzednicy z jednostkami napędowymi 1.5 i 1.6. Powinno to zwiększyć konkurencyjność wobec innych oferowanych w Polsce tanich samochodów rodzinnych, których atutem jest niskie spalanie.Oprócz nowego silnika w Lanosie zastosowano kilka innych modernizacji, a raczej cięć oszczędnościowych. Mniejsza masa auta pozwoliła na zastosowanie w zawieszeniu kolumn McPhersona I, a nie II, jak to miało miejsce do tej pory. Samochód objęty jest, jak wszystkie wyroby Daewoo-FSO, trzyletnią gwarancją i trzyletnim Assistance wraz z bezpłatną obsługą serwisową w tym okresie. Na życzenie klienta za 2200 zł w aucie może być fabrycznie zamontowana instalacja gazowa objęta pełną gwarancją.Największym atutem nowego auta jest jego cena. Na otwarcie wersja hatchback kosztowała 29 900 zł. Nie ma jednak niczego za darmo. Silnik 1.4 jest oszczędniejszy, lecz pod względem dynamiki odbiega od dobrze znanych większych jednostek napędowych. Lanos 1.4 osiąga prędkość 166 km/h, do 100 km/h rozpędza się w 15 sekund i spala w cyklu mieszanym 7,9 l benzyny na 100 km. Układ kierowniczy jest zębatkowy, bez wspomagania. Auto dostępne jest w wersjach hatchback 3- i 5-drzwiowy oraz sedan 4-drzwiowy.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki