RX 330, który poza tym powstaje także w Japonii, będzie pierwszym Lexusem wytwarzanym, w Ameryce Północnej. Na rynek USA wejdzie wiosną, a jego cena podstawowa wyniesie 35 tys. dolarów. Spodziewana sprzedaż to 75 tys. sztuk rocznie. RX 330 jest większy, mocniejszy, bezpieczniejszy i jeszcze bardziej luksusowy niż jego poprzednik. Do napędzania służy teraz 3,3-litrowy silnik VVT-i o mocy 230 KM, przełożenia zmienia 5-biegowy automat. Nowa, większa od poprzednika o 0,3 l jednostka zapewnia SUV-owi Lexusa lepszą dynamikę, jest przy tym cichsza i przyjaźniejsza dla środowiska. Przyspieszenie 0-60 mil/h (96 km/h) wynosi 7,7 s.W ofercie na rynek amerykański znajdą się wersje z napędem na cztery koła lub tylko na przednie. Opcjonalnie dostępne będzie zawieszenie pneumatyczne. Wszystkie modele otrzymają w standardowym wyposażeniu ABS i układ kontroli stabilności VSC. Wśród elementów zwiększających bezpieczeństwo znalazły się także: bogaty zestaw poduszek powietrznych - czołowe, boczne, kurtyny oraz chroniące kolana kierowcy - których działanie zależy od siły zderzenia, masy podróżnych i ich pozycji na fotelu, a także system ostrzegający przed utratą ciśnienia w kołach, wycieraczki automatycznie reagujące na deszcz oraz system ochrony w niebezpiecznych lub awaryjnych sytuacjach uruchamiany za pośrednictwem telefonii komórkowej i GPS. Luksus w Lexusie zapewniają szlachetne materiały wykończeniowe, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, elektrycznie regulowane w kilku kierunkach fotele, sterowany z kierownicy system audio ze zmieniarką CD. W opcji dokupić można zestaw DVD oraz nawigację satelitarną. RX 330 przeznaczony jest na rynek amerykański, w Europie nowy SUV Lexusa będzie się nazywał jak dawniej RX 300, a do napędzania go posłuży zmodernizowany silnik trzylitrowy. Tego modelu możemy spodziewać się w tym roku także w Polsce.
Galeria zdjęć
Lexus z Ameryki