Profil auta nawiązuje do drugiej generacji, ale zmieniła się przednia i tylna część, nowością są przełamania na bokach. Współczynnik oporu powietrza zmniejszył się do 0,32, co w tej kategorii można uznać za doskonałe osiągnięcie.
Obie wersje odróżniają się od siebie – hybrydowe RX 450h otrzymało inną atrapę chłodnicy, logo z niebieskim tłem, niebieskie przyciemnienie lamp oraz niebieskie oznaczenie 450h z tyłu. Opcjonalnie dostępne są diody w przednich lampach oraz 19-calowe koła ze stopów lekkich w innej od benzynowego RX 350 stylistyce.
Oczywiście różnice znajdziemy także wewnątrz. Podczas gdy w RX 350 obok prędkościomierza znajdziemy tradycyjnie obrotomierz, hybryda w tym samym miejscu posiada wskaźnik naładowania baterii.
Spekulacje o 7-miejscowej wersji nie potwierdziły się, nowa generacja dostępna będzie wyłącznie w wersji 5-miejscowej. Rozmiary zewnętrzne zmieniły się nieznacznie, prawdopodobnie z powodu utrzymania masy auta w rozsądnych granicach.
Lexus RX 350 - porównanie drugiej i trzeciej generacji (wersja amerykańska)RozmiarNowa generacjaPoprzednia generacjaRóżnica [mm]Długość [mm]47704729+41Szerokość [mm]18851844+41Wysokość [mm]16891679+10Rozstaw osi [mm]27412715+25
Obie przedstawione wersje napędzane będą zmodyfikowanym widlastym 6-cylindrowym silnikiem o pojemności 3,5 l. Lexus RX 450h ponownie pełnił będzie w USA ważną rolę popularyzatora „czystych” pojazdów marki Lexus. Udoskonalono bowiem system Lexus Hybrid Drive, zaś silnik spalinowy, podobnie jak 4-cylindrowy odpowiednik w hybrydzie Toyota Prius, działa w tzw. cyklu Atkinsona. Łączna moc obu jednostek wynosi teraz 220 kW (299 KM), czyli o 20 kW (27 KM) więcej od poprzednika.
Kolejną nowością w hybrydowym RX jest system wykorzystywania ciepła emitowanego przez układ wydechowy. Silnik spalinowy szybciej osiąga teraz odpowiednią temperaturę eksploatacyjną, można go wcześniej wyłączać, jest w stanie dłużej utrzymywać ciepło po wyłączeniu, tak więc może pozostać wyłączony przez dłuższy czas. Drugą nowością jest chłodzenie układu recyrkulacji spalin, które obniża wewnętrzne straty jednostki napędowej. Obie nowości zwiększają wydajność silnika i obniżają zużycie paliwa.
Lexus RX 450h na rynku amerykańskim dostępny będzie z napędem na przednią lub obie osie. Podobnie jak w poprzednich generacjach napęd na tylną oś w wersji AWD dołączany jest w razie aktualnej potrzeby. Rozwiązanie z silnikiem elektrycznym/generatorem przy tylnej osi nadal pozwala zaoszczędzić kilka kilogramów w porównaniu do tradycyjnego wałka ciągnącego się od silnika spalinowego zamontowanego z przodu. Podczas rekuperacji energii kinetycznej załączone są obie osie, ponieważ w fazie generatorowej działa tak tylna jednostka elektryczna, jak i przednia, połączona z silnikiem spalinowym.
Silnik benzynowy w wersji RX 350 produkuje 205 kW (279 KM), a jego moment obrotowy przenoszony jest na przednie lub wszystkie koła za pomocą 6-biegowej przekładni automatycznej z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów. Nowa jest tylna oś, która otrzymała podwójne wahacze trapezoidalne.
Asystent ruszania na wzniesieniu, system stabilizacji VSC, system obniżenia następstw wypadku PCS i aktywne przednie lampy znajdziemy w wyposażeniu standardowym.
Na rynku północnoamerykańskim nowy Lexus RX 350 pojawi się w lutym przyszłego roku, hybryda trafi do salonów sprzedaży wiosną. Europejczycy doczekają się obu wersji latem 2009 roku.