Po czterech godzinach długodystansowego wyścigu w Dubaju, polski zespół Lukas Motorsport zajmuje świetną, ósmą pozycję.

Dwudziestoczterogodzinny wyścig, za sterami Porsche 997 GT3 Cup, w barwach polskiej ekipy, rozpoczynał Robert Lukas.

Po starcie z 24. pozycji, 22 - latek z Bielska Białej narzucił świetne tempo, kończąc swoją prawie dwugodzinną zmianę na rewelacyjnym, siódmym miejscu.

Po pierwszym tankowaniu i zmianie opon, za sterami polskiego auta z numerem 16 zasiadł Adam Kornacki. Pod koniec jego zmiany na torze, po wypadku Porsche zespołu ARC Bratislava, wprowadzony został tzw. "code 60", zmuszający wszystkich kierowców do jazdy z prędkością maksymalnie 60 kilometrów na godzinę.

Polecamy w RoadLook.pl

Zespół Lukas Motorsport idealnie wykorzystał sytuację i dzięki szybkiejwizycie na pit-lane, podczas zmiany kierowcy nie stracił ani jednej pozycji.

Po czterech godzinach od startu samochód polskiej ekipy, tym razem ze Stefanem Bilińskim za kierownicą, jedzie na świetnym, ósmym miejscu w klasyfikacji generalnej i szóstym w swojej klasie, A6.

Na czele stawki włoska załoga De Lorenzi Racing (Porsche 997 GT3 Cup S) toczy dramatyczny pojedynek o prowadzenie z najszybszym w kwalifikacji, francuskim zespołem IMSA Performance MATMUT 1.

Francuzi dysponują mocniejszym autem (Porsche 997 GT3 RSR) i notują nieco lepsze czasy, jednak zgodnie z regulaminem korzystają z mniejszych zbiorników paliwa. Po czterech godzinach prowadzili Włosi, ale dzięki lepszemu tempu, po kolejnej serii tankowań, kilkanaście minut później zostali wyprzedzeni przez Francuzów.

Po czterech godzinach od startu nad Dubajem zaczął zapadać zmrok, a kierowcy zostali poinstruowani, aby zapalić światła w swoich samochodach.

Zdaniem wielu obserwatorów, prawdziwy wyścig rozpocznie się dopiero w nocy.

Siódma pozycja po ośmiu godzinach

Po ósmej godzinie zmagań zespół Lukas Motorsport utrzymał siódmą lokatę zajmowaną po pierwszych 300 minutach walki.

Swoją pierwszą zmianę odbył już reprezentujący barwy Fastline Racing Mariusz Miękoś

Zaliczający swój trzeci start w tym całodobowym maratonie odbywającym się na torze Autodrome Dubai zawodnik, spędził na swojej zmianie 80 minut za kierownicą Porsche.

Po dziewięciu godzinach bez zmian

Po dziewięciu godzinach wyścigu Polacy nadal zajmuja siódme miejsce.

Prowadzą Nobuteru Taniguchi, Masataka Yanagida, Fariqe Hairuman, Johannes Stuck i Hiroki Yoshida (BMW Z4 M Coupe), którzy przejechali już 217 okrążeń toru.

Drugie miejsce zajmuja Raymond Narac, Patrick Pilet i Marco Holzer (Porsche 997 GT3 RSR) - strata 2.09,406 min. a trzecie Christophe Bourret, Pascal Gibon i Richard Balandras (Porsche 997 GT3), którzy tracą już jedno okrążenie.

Robert Lukas, Mariusz Miękoś, Stefan Biliński, Teodor Myszkowski i Adam Kornacki (Porsche 997 GT3 Cup) jadą za liderami sześć okrążeń.

Polowa dystansu - nasi na szóstym miejscu!

Lukas Motorsport awansował na szóste miejsce po kłopotach konkurentów.

Po 12 godzinach:

1. Nobuteru Taniguchi, Masataka Yanagida, Fariqe Hairuman, Johannes Stuck i Hiroki Yoshida (BMW Z4 M Coupe) - 291 okr.2. Raymond Narac i Patrick Pilet/Marco Holzer (Porsche 997 GT3 RSR) - 1 okr.3. Abdulaziz al-Faisal, Claudia Hürtgen, Marko Hartung i Khalid al-Faisal (BMW Z4 M Coupe) - 3 okr.4. Hubert Bergh, Magnus Öhman, Patrik Söderlund i Johan Stureson (Porsche 997 GT3 Cup) - 7 okr.5. Jürgen Häring, Taki Konstantinou, Rene Münnich, Marc Basseng (Porsche 997 GT3 Cup) - 8 okr.6. Robert Lukas, Mariusz Miękoś, Stefan Biliński, Teodor Myszkowski i Adam Kornacki (Porsche 997 GT3 Cup) - 9 okr.7. Tatsuya Kataoka, Manabu Orido, Johan Adzmi, Kosuke Matsuura i Hiroki Yoshida (BMW Z4 M Coupe) - 11 okr.

Po piętnastu godzinach - nadal siódmi

Porsche 997 GT3 Cup polskiego zespołu Lukas Motorsport po 15 godzinach zmagań nadal plasuje się w pierwszej dziesiątce klasyfikacji wyścigu. 997-ka z numerem 16 przejechała już 357 okrążeń liczącego sobie 5390 metrów toru w Dubaju i zajmuje 7.lokatę.

Ekipa Lukas Motorsport traci do piątej załogi - szwedzkiego teamu Need For speed 2 okrążenia.

- Teraz naprawdę wszystko przebiegało super - komentuje Mariusz Miękoś. Na tor wyjechałem skoncentrowany z doświadczeniami z pierwszej zmiany. Przed swoim wyjazdem analizowałem telemetrię razem z Teodorem oraz Robertem. To poskutkowało. Kręciłem dobre czasy. W zależności od ruchu na torze wahały się one pomiędzy 2:11 - 2:14. Raz tylko straciłem trochę czasu. Ponownie obróciło mnie na prostej start-meta, ale z tym błędem udało mi się jeszcze wykręcić 2:22.

Miękoś do depo zjechał po upływie 115 minut, mając w baku tylko 3 litry paliwa.

- Jestem po wrażeniem precyzji zespołu Lukas Motorsport. Tomek Gajda przez radio informuje nas dosłownie o wszystkim - dodaje Miękoś, który na swojej zmianie utrzymał zajmowaną 5. lokatę.

Zmagania na torze w Dubaju wchodzą w decydującą fazę.

- Wszystko tutaj przebiega bardzo szybko i jest szansa, że każdy z nas pojedzie jeszcze jedną zmianę - skwitował Miękoś.

Nastąpiła zmiana liderów. Na prowadzeniu znajduje się Porsche RSR ekipy IMSA Performance MATMUT1, a kolejne trzy miejsca zajmują BMW Z4 M Coupe.

Po 15 godzinach:1. Raymond Narac i Patrick Pilet/Marco Holzer (Porsche 997 GT3 RSR) - 370 okr.;2. Nobuteru Taniguchi, Masataka Yanagida, Fariqe Hairuman, Johannes Stuck i Hiroki Yoshida (BMW Z4 M Coupe) - 1 okr.;3. Abdulaziz al-Faisal, Claudia Hürtgen, Marko Hartung i Khalid al-Faisal (BMW Z4 M Coupe) - 5 okr.;4. Tatsuya Kataoka, Manabu Orido, Johan Adzmi, Kosuke Matsuura i Hiroki Yoshida (BMW Z4 M Coupe) - 10 okr.;5. Hubert Bergh, Magnus Öhman, Patrik Söderlund i Johan Stureson (Porsche 997 GT3 Cup) - 11 okr.;6. Jürgen Häring, Taki Konstantinou, Rene Münnich, Marc Basseng (Porsche 997 GT3 Cup) - 12 okr.;7. Robert Lukas, Mariusz Miękoś, Stefan Biliński, Teodor Myszkowski i Adam Kornacki (Porsche 997 GT3 Cup) - 13 okr.;8. Peter Schmidt, Kersten Jodexnis, David Horn iHans-Christian Zink (Porsche 997 GT3 Cup) - 24 okr.

Po 21 godzinach - awansowali!

Po 21 godzinach wyścigu polska załoga zajmuje wyśmienite szóste miejsce. Był moment, kiedy Stefan Biliński spadł na ósme miejsce, ale odzyskał pozycję.

Po 21 godzinach:1.Raymond Narac i Patrick Pilet/Marco Holzer (Porsche 997 GT3 RSR) - 527 okr.;2. Nobuteru Taniguchi, Masataka Yanagida, Fariqe Hairuman, Johannes Stuck i Hiroki Yoshida (BMW Z4 M Coupe) - 2 okr.;3. Abdulaziz al-Faisal, Claudia Hürtgen, Marko Hartung i Khalid al-Faisal (BMW Z4 M Coupe) - 6 okr.;4. Jürgen Häring, Taki Konstantinou, Rene Münnich, Marc Basseng (Porsche 997 GT3 Cup) - 17 okr.;5. Tatsuya Kataoka, Manabu Orido, Johan Adzmi, Kosuke Matsuura i Hiroki Yoshida (BMW Z4 M Coupe) - 26 okr.;6. Robert Lukas, Mariusz Miękoś, Stefan Biliński, Teodor Myszkowski i Adam Kornacki (Porsche 997 GT3 Cup) - 32 okr.;7. Hubert Bergh, Magnus Öhman, Patrik Söderlund i Johan Stureson (Porsche 997 GT3 Cup) - 34 okr.

Po 22 godzinach - dramatyczne chwile!

Tylko 120 minut pozostało do zakończenia 24-godzinnego wyścigu na torze w Dubaju.

Adam Kornacki — zaliczający w Zjednoczonych Emiratach Arabskich swój drugi występ — ma już za sobą swoją ostatnią zmianę. Mało jednak brakowało, aby polski zespół stracił szanse na wysoką lokatę!

— Na jednym z wolnych nawrotów francuski samochód Solution F postawiło i doszło do kontaktu pomiędzy nim a moim Porsche — komentuje Kornacki. Na szczęście był to wolny zakręt. Uderzyłem w bok samochodu rywala i po 30 minutach jazdy musiałem pojawić się w depo z powodu wycieku płynu chłodniczego.

Mechanicy wymienili jeszcze zderzak, a następnie za kierownicę samochodu wsiadł Robert Lukas.

Porsche z numerem 16 po tym wyścigowym incydencie spadło na ósme miejsce, ale ponad półgodzinny postój w boksie nie przyniósł większych strat. Udało się je nadrobić, wyprzedzając szwedzkie Porsche zespołu team need for speed i pucharowe CC Car Collection. Obecnie, dwie godziny przed końcem zmagań, polska ekipa zajmuje 6. miejsce w klasyfikacji generalnej i trzecie w klasie A6.

— Moi koledzy z zespołu perfekcyjnie pojechali nocne zmiany i zapowiada się niesamowicie interesujący finisz – dodał Kornacki.

Na ostatniej zmianie za kierownicą Porsche 997GT3 Cup zespołu Lukas Motorsport ujrzymy Mariusz Miękosia.

W klasyfikacji generalnej prowadzi nadal zespół IMSA Performance MATMUT 1 przed dwoma BMW Z4 Coupe należącymi do Petronas Syntium Racing i Al Faisal Racing.

META

W drugim starcie w dwudziestoczterogodzinnym wyścigu w Dubaju, team Lukas Motorsport odniósł duży sukces zajmując ostatecznie bardzo wysokie, piąte miejsce w klasyfikacji generalnej oraz trzecie w klasie A6.

Zespół Karoliny Lampel - Czapki: Lotus Exige zajął po 5-godzinnym postoju w boksie 62 miejsce.klasie SP3 GT4 team z Polka za kierownicą był dziesiąty.

Wyniki:1. Raymond Narac i Patrick Pilet/Marco Holzer (Porsche 997 GT3 RSR) - 608 okr.;2. Nobuteru Taniguchi, Masataka Yanagida, Fariqe Hairuman, Johannes Stuck i Hiroki Yoshida (BMW Z4 M Coupe) - 3 okr.;3. Abdulaziz al-Faisal, Claudia Hürtgen, Marko Hartung i Khalid al-Faisal (BMW Z4 M Coupe) - 5 okr.;4. Jürgen Häring, Taki Konstantinou, Rene Münnich, Marc Basseng (Porsche 997 GT3 Cup) - 20 okr.;5. Robert Lukas, Mariusz Miękoś, Stefan Biliński, Teodor Myszkowski i Adam Kornacki (Porsche 997 GT3 Cup) - 35 okr.;6. Heinz Schmersal/Mike Stursberg/Stephan Rösler/Christoph Koslowski (D/D/D/DK) Porsche 997 GT3 Cup -40 okr.

Foto: 24hdubai