Zgodnie z zawartym porozumieniem, Tech Mahindra i Mahindra&Mahindra poprzez spółką joint venture przejmą 76,06% udziałów Pininfariny od firmy Pincar (płacąc 1,1 euro za akcję), stając się większościowym udziałowcem. Cała operacja przejęcia zostanie sfinalizowana do końca 2016 roku. Należy podkreślić, że słynne, włoskie studio projektowe pozostanie niezależną spółką, notowaną na giełdzie w Mediolanie. Na jej czele pozostanie Paolo Pininfarina, wnuk założyciela firmy.

Historia Pininfariny liczy już 85 lat. To jedna z najlepiej znanych firm projektowych na świecie. Włoskie studio, założone w 1930 roku przez Battistę „Pinin” Farinę, zasłynęło pięknymi projektami nadwozi samochodów, m.in. dla Ferrari, Alfa Romeo, Lancii, Maserati, General Motors i Peugeota. Z czasem marki zaczęły rozwijać własne działy stylistyczne, a studia projektowe zaczęły podupadać. Nowy inwestor oznacza ponownie lepsze czasy dla Pininfariny.

To nie pierwsza poważna inwestycja Mahindry. Od 2010 roku do indyjskiego koncernu należy koreański producent samochodów SsangYong. Przejęcie Pininfariny to kolejny krok w światowej ekspansji Mahindry w branży motoryzacyjnej.