Logo

Małe TT z dachem SLK

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Bardzo ciekawy design samochody jest zdominowany okrągłościami. Przednie reflektory z gładkiego szkła oraz charakterystyczny wlot powietrza do chłodnicy sprawiły, że wyglądający na zdjęciach jak zabawka pojazd robi bardzo miłe wrażenie. Japończycy dali klientom sporo czasu na zaprzyjaźnienie się z Copenem. Pierwsza, studyjna wersja auta została wystawiona podczas salonu motoryzacyjnego w Tokio w 1999 roku. Dwumiejscowy roadster mierzy zaledwie 3,40 metra długości, 1,25 metra wysokości. Ponieważ w dużych japońskich miastach posiadanie dużego (patrz wyposażonego w duży silnik) pojazdu jest obwarowane licznymi zakazami i opłatami, Copena napędza czterocylindrowy silnik o pojemności 660 ccm (tylko 8 ccm większy od naszego rodzimego Malucha). Jednostka napędowa dzięki turbodoładowaniu rozwija moc 64 KM (maksymalny moment obrotowy wynosi 110 Nm), co pozwala na osiągnięcie "setki" w 9,7 sekundy. Auto waży 830 kg. Średnie zużycie paliwa wynosi 5,6 l/100 km. Autko nie będzie oferowane w Europie. W Japonii kosztuje w przeliczeniu 13 tys. euro.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu