Kompaktowa Mazda otrzymała nową jednostkę napędową. W miejsce 109-konnego diesla trafiła jednostka o pojemności 1.6 i mocy 115 KM. Wyposażona w niego Mazda potrafi zapewnić dynamiczne rozpędzanie już od obrotów biegu jałowego. Wystarczy 11 s, by wskazówka szybkościomierza dotarła do 100 km/h.
Zadowalająca jest również elastyczność. 270 Nm momentu (o 30 Nm więcej niż w starej jednostce) dostępne jest w zakresie od 1750 do 2700 obr./min. Ważne jest także to, że nowy motor odznacza się wysoką kulturą pracy. Nawet przy wyższych prędkościach hałas dochodzący spod maski nie przeszkadza pasażerom w rozmowie.
Samochód wyposażony w nowy silnik nadal aspiruje do kompaktów o sportowym charakterze. Świadczy o tym nie tylko stylistyka, lecz także zestrojenie zawieszenia. Jest ono sztywne i pozwala na perfekcyjne pokonywanie zakrętów także z dużymi szybkościami.
Mniej zadowoleni będą kierowcy ceniący komfort – odczuwa się niemal każdy pokonywany wybój. Do charakteru pojazdu pasuje sposób pracy 6-biegowej skrzyni. Podobać mogą się nie tylko precyzja jej działania, lecz także krótkie skoki dźwigni.
Mazdę 3 z nowym silnikiem wysokoprężnym można już zamawiać w salonach polskich dilerów marki. Samochód oferowany jest jako hatchback w wersjach Exclusive za 82 400 zł i Exclusive Plus kosztującej 87 400 zł. Oprócz tego dostępny jest sedan ze specyfikacją Exclusive, za którego trzeba zapłacić 83 400 zł.