p { margin-bottom: 0.21cm; }

Unowocześniony silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l z bezpośrednim wtryskiem common-rail będzie połączony z 6-biegową ręczną przekładnią (dotychczas z 5-stopniową). Motor posiada nowy rozrząd o dwóch zaworach na cylinder (SOHC) i niskim współczynniku oporów wewntrznych oraz aluminiowy blok i pomniejszoną pojemność skokową, dzięki czemu jest lżejszy i bardziej kompaktowy. Jednostka otrzymała także zmodyfikowany układ wtrysku, turbosprężarkę o zmiennej geometrii, a także bezobsługowy filtr cząstek stałych bez konieczności wypalania.

Motor generuje teraz 115 KM mocy (+ 5 KM) i 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 1750-2700 obr./min. (+30 Nm). Producent deklaruje średnie spalanie Mazdy3 ze zmodyfikowanym turbodieslem na 4,4 l oleju napędowego na 100 km. Średnia emisja wynosi 117 g CO2/km.