Mazdę MX-5 z serii „100” poznamy po czarnych, 17-calowych obręczach kół marki BBS. W tym samym kolorze są także obudowy lusterek bocznych oraz centralna część sztywnego dachu (w przypadku odmiany RF). W środku urodzinowy roadster wyróżnia się burgundową skórzaną tapicerką, niedostępną do tej pory w tym modelu.

Specjalna MX-5 z okazji stulecia Mazdy napędzana jest mocniejszym, dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 184 KM. Może on współpracować z ręczną lub automatyczną skrzynią biegów (tylko w RF).

Wyposażenie, jak w takich przypadkach bywa, jest bardzo bogate. Mazda MX-5 „100” seryjnie posiada m.in. reflektory LED, kamera cofania, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, podgrzewane fotele, system nawigacji, funkcje Apple Car Play i Android Auto oraz automatyczną klimatyzację.

Mazda MX-5 „100” z nadwoziem Soft Top kosztuje od 149 900 zł. Wersja RF jest o 10 tys. zł droższa.

MX-5 to najpopularniejszy dwumiejscowy roadster na świecie. Od początku sprzedaży w 1989 roku wyprodukowano już ponad milion sztuk czterech generacji tego modelu. Japoński kabriolet zdobywa coraz większą popularność również w naszym kraju. W 2019 roku w Polsce kupiono 256 nowych MX-5, w tym 47 z limitowanej edycji „30th Anniversary”.

Pozostałe Mazdy (3, 6, CX-30 i CX-5) w jubileuszowej wersji „100” mają pojawić się na polskim rynku jesienią tego roku.