Mazda zamierza stworzyć z Fiatem dwa lekkie roadstery z tylnym napędem o zupełnie innej stylistyce. Do napędu posłużą też inne silniki, ponieważ każdy z producentów zastosuje własne jednostki. Samochody będą wytwarzane w fabryce Mazdy w Hiroszimie. Początek produkcji obu modeli przewiduje się na 2015 rok. Ostateczne porozumienie pomiędzy Mazdą a Fiatem ma zostać podpisane w drugiej połowie 2012 roku.

W ten sposób oferta Alfy Romeo powiększy się o roadstera, którego po zakończeniu produkcji Brery Spider w 2010 roku na próżno szukać w gamie włoskiego producenta. Dla Mazdy współpraca oznacza z kolei dużo niższe koszty wprowadzenia kolejnej generacji kultowej MX-5 na rynek.

"Stworzenie technologii i sojuszu rozwoju produktu jest jednym z celów korporacyjnych Mazdy, a porozumeinie z Fiatem jest pierwszym ważnym krokiem w tym kierunku. To ekscytujące współpracować z tak prestiżową marką jak Alfa Romeo w sprawie nowego roadstera opartego na nowej generacji MX-5, który jest charakterystycznym pojazdem dla Mazdy i uznanym za najlepiej sprzedający się roadster wszech czasów” - powiedział Takashi Yamanouchi Dyrektor i Prezes Zarządu, Mazda Motor Corporation.

"Umowa ta jasno pokazuje nasze zaangażowanie w markę Alfa Romeo i determinację, by stała się ona marką globalną. Dzięki współpracy z Mazdą, będziemy współpracować z uznanym liderem wśród producentów kompaktowych aut z napędem na tylne koła w celudostarczenia ekscytującego i stylowego roadstera w zgodzie z tradycją Alfa Romeo. Jesteśmy wdzięczni za współpracę z Mazdą i oczekujemy podtrzymania owocnych i ciągłych relacji" - oznajmił Sergio Marchionne, Dyrektor Generalny Fiata.