Mazda w Polsce staje się coraz bardziej popularniejsza marką, w czym skutecznie pomaga zróżnicowana oferta modelowa. Od chwili powołania do życia nowego importera, czyli od 2008 roku sprzedanych zostało w Polsce ponad 25 tys. nowych samochodów tej marki.
Importer kończy kolejny rok ze wzrostem sprzedaży przekraczającym 70 proc.W 2014 r. do polskich użytkowników trafiło 7 531 samochodów marki Mazda. Największą popularnością cieszyła się takie modele jak: Mazda3 (2 924 zarejestrowane egzemplarze), Mazda6 (2 663 egz.) oraz CX-5 (1 646 egz.).
- Wprowadzenie na rynek Mazdy CX-5 w 2012 r. było przełomem dla Mazdy na całym świecie. To początek nowego rozdziału naszej historii, w której zapisują się również kolejne modele SKYACTIV – Mazda6 i Mazda3. Dzięki nim przyciągnęliśmy nowych klientów, również z marek segmentu premium, co pozwoliło nam na szybki rozwój. Z niecierpliwością czekamy na wydarzenia rozpoczętego roku – w 2015 rodzina Mazdy znowu się powiększy. Już wiosną w naszych salonach zadebiutuje nowa Mazda2 oraz Mazda6 i CX-5 2015. W ofercie mamy też limitowaną serię największego SUV-a: CX-9. W drugiej połowie roku wprowadzimy natomiast zupełnie nową Mazdę CX-3 oraz czwartą generację kultowej Mazdy MX-5. Zapowiada się kolejny udany rok dla Mazdy – podsumowuje Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland.
Mazda w Polsce - 2014 r.
Model | Rejestracje |
Mazda3 | 2 924 |
Mazda6 | 2 663 |
Mazda CX-5 | 1 646 |
Mazda2 | 206 |
Mazda MX-5 | 39 |
Mazda5 | 36 |
Mazda CX-9 | 17 |
Razem: | 7 531 |
Mazda w Polsce - lata 2008-2014
2008 | 1 762 |
2009 | 2 981 |
2010 | 3 811 |
2011 | 2 524 |
2012 | 2 421 |
2013 | 4 261 |
2014 | 7 531 |
Razem: | 25 291 |
Galeria zdjęć
Model ten pojawi się na polskim rynku w drugiej poowie 2015 r. Mazda CX-3 jest piątym modelem z nowej generacji samochodów Mazdy wyposażonych w technologię SKYACTIV i zaprojektowanych w myśl filozofii projektowej KODO – „Dusza Ruchu”. Mazda CX-3 oferuje wszystkie najistotniejsze elementy, jakich kierowca może oczekiwać od samochodu: wyjątkowy wygląd, przyjazne dla użytkownika wnętrze oraz pewność prowadzenia, jaką Mazda stara się zapewnić w każdym swoim modelu. Mazda CX-3 może pochwalić się pełnym asortymentem technologii SKYACTIV i zapewnia tym samym przyjemną jazdę, a także idealnie spełnia wszelkie wymogi ekologii i bezpieczeństwa.
To nowy model, który trafi do polskich salonów wiosną 2015 r. Nowa Mazda2 łączy pełne spektrum możliwości oferowanych przez technologię SKYACTIV z ekscytującą stylizacją KODO: Dusza Ruchu, zbliżoną do prototypu Mazda Hazumi zaprezentowanego w marcu w Genewie. Obejmuje ona intuicyjną koncepcję wnętrza, którą po raz pierwszy zastosowano w modelu Mazda3, włącznie z rozwiązaniem Active Driving Display – pierwszym wyświetlaczem przeziernym w tej klasie pojazdów – oraz interfejsem specjalnie dostosowanym do kabiny małego samochodu. Dzięki rozwiązaniu MZD Connect nowa Mazda2 jest również jednym z pierwszych modeli w segmencie B, który przenosi użytkowników w świat online w sposób całkowicie bezpieczny, spełniając wymagania wielu współczesnych klientów. Sama kabina jest przestronna i wygodna, szczególnie dla kierowcy, ale zapewnia również przestrzeń dla pasażerów siedzących z tyłu. Pod maską znajdziemy jeden z czterech dostępnych silników, obejmujących jednostkę napędową SKYACTIV-D 1,5, całkowicie nowy silnik Diesla o niskim stopniu sprężania i mocy 77 kW/105 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 220 Nm, który zużywa zaledwie 3,4 l paliwa na 100 km przy emisji CO2 na poziomie 89 g/km*. Nowa Mazda2 będzie również oferowana z silnikiem benzynowym SKYACTIV-G 1.5 w trzech wariantach mocy: od 55 kW/75 KM do 85 kW/115 KM. Moc jest przenoszona na przednie koła za pomocą przekładni ręcznej pięcio- i sześciobiegowej SKYACTIV-MT, jak również sześciobiegowej skrzyni automatycznej SKYACTIV-Drive.
Najpopularniejszy model marki Mazda na polskim rynku. W 2014 r. sprzedano 2 924 egzemplarze. Mazda 3 to już trzeci model marki, w którym znalazły się wszelkie dobrodziejstwa wypracowane przez japońskich inżynierów i stylistów w ostatnich latach. Zacznijmy od designu. Choć mogłoby się wydawać, że wśród kompaktów już wszystko wymyślono, „trójka” udowadnia, że jest inaczej: w sylwetce widać i typową dla marki, rewolucyjną w stosunku do poprzedniczki estetykę, jak i lekkość oraz dynamikę.
To drugi pod względem popularności model japońskiej marki dostępny na polskim rynku. W 2014 r. sprzedano 2 663 egzemplarze. Mazda 6 to samochód dopracowany z dbałością o każdy szczegół, dzięki czemu w kwestii eksploatacji jest wręcz bezkonkurencyjne. Auto jest przestronne, funkcjonalne, ładnie zaprojektowane oraz wykończone” – podkreślają specjaliści, dodając również, że do licznych plusów „szóstki” należy dodać także jej sprężyste zawieszenie, które „bardzo korzystnie wpływa na pewność prowadzenia. Po raz kolejny pochwały zebrał także wolnossący, benzynowy silnik Mazdy, który w porównaniu z jednostkami wysokoprężnymi zapewnia nie tylko komfort w postaci szybkiego nagrzewania się wnętrza w okresie zimowym, ale także bardzo oszczędną jazdę
Trzeci model japońskiego rpoducenta w rankingu sprzedaży na polskim rynku. W 2014 r. sprzedano 1 646 egzemplarzy. Dzięki nowatorskiemu podejściu inżynierów Mazdy do projektowania i produkcji, twórcy SKYACTIV skutecznie połączyli pozornie wykluczające się założenia i zaprezentowali nową linię silników, skrzyń biegów, układów jezdnych i karoserii, które oferują klientom zupełnie nowe wartości. Projektanci tego wyjątkowego modelu skupili się na czterech kluczowych wartościach, jakie ze sobą niesie. Stąd przyjemny dla oka, wzbudzający pozytywne emocje kształt karoserii oraz znakomita funkcjonalność i jakość wykonania wnętrza. Odpowiedzialność za środowisko była również najwyższym priorytetem, zarówno jeśli chodzi o wpływ samochodu na środowisko, jak i bezpieczeństwo. Wreszcie żywiołowa, lecz przewidywalna dynamika jazdy była obowiązkowa dla najnowszego modelu Mazdy. Wyjątkowe zespoły napędowe CX-5 mają wszystkie cechy, które czynią samochód przyjemnym w jeździe i posiadaniu; dzięki wyższemu momentowi obrotowemu, lepszej reakcji na przyspieszanie i mniejszemu zużyciu paliwa. To najnowsze wcielenie Odpowiedzialnego Zoom-Zoom – samochód reagujący dokładnie tak, jak kierowca się spodziewa. Użytkownik otrzymuje również wszystkie zalety wynikające ze strategii obniżania masy wprowadzonej przez Mazdę. Aby obniżyć masę aut kolejnej generacji o minimum 100kg, inżynierowie szukali potencjalnych miejsc do optymalizacji w taki sposób, aby zyskiwała na niej sztywność nadwozia i bezpieczeństwo pasażerów. Poza wyjątkowym bezpieczeństwem pasywnym uzyskanym dzięki zupełnie nowemu projektowi karoserii zgodnemu z założeniami koncepcji SKYACTIV, CX-5 dysponuje również wieloma systemami aktywnymi, wcześniej niedostępnymi w samochodach tego segmentu. Nie do pominięcia jest również wyjątkowo dobra widoczność, jaką cieszyć może się kierowca.
W 2014 roku sprzedano w Polsce 206 egzemplarzy. Już w najbliższych tygodniach Mazda wprowadza do oferty najnowszą generację. Nowa Mazda2 łączy pełne spektrum możliwości oferowanych przez technologię SKYACTIV z ekscytującą stylizacją KODO: Dusza Ruchu, zbliżoną do prototypu Mazda Hazumi zaprezentowanego w marcu w Genewie. Obejmuje ona intuicyjną koncepcję wnętrza, którą po raz pierwszy zastosowano w modelu Mazda3, włącznie z rozwiązaniem Active Driving Display – pierwszym wyświetlaczem przeziernym w tej klasie pojazdów – oraz interfejsem specjalnie dostosowanym do kabiny małego samochodu. Dzięki rozwiązaniu MZD Connect nowa Mazda2 jest również jednym z pierwszych modeli w segmencie B, który przenosi użytkowników w świat online w sposób całkowicie bezpieczny, spełniając wymagania wielu współczesnych klientów. Sama kabina jest przestronna i wygodna, szczególnie dla kierowcy, ale zapewnia również przestrzeń dla pasażerów siedzących z tyłu. Pod maską znajdziemy jeden z czterech dostępnych silników, obejmujących jednostkę napędową SKYACTIV-D 1,5, całkowicie nowy silnik Diesla o niskim stopniu sprężania i mocy 77 kW/105 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 220 Nm, który zużywa zaledwie 3,4 l paliwa na 100 km przy emisji CO2 na poziomie 89 g/km*. Nowa Mazda2 będzie również oferowana z silnikiem benzynowym SKYACTIV-G 1.5 w trzech wariantach mocy: od 55 kW/75 KM do 85 kW/115 KM. Moc jest przenoszona na przednie koła za pomocą przekładni ręcznej pięcio- i sześciobiegowej SKYACTIV-MT, jak również sześciobiegowej skrzyni automatycznej SKYACTIV-Drive. Nowy model otrzyma również podwozie SKYACTIV, a wraz z nim sportowe osiągi znane z większych modeli, stosowane zgodnie z koncepcją Jinba Ittai, „jedność z samochodem”. Dzięki ich dostosowaniu do rozmiarów Mazdy2, uzyskano wyjątkowo wysoką dynamikę, która idzie w parze z zaawansowanymi rozwiązaniami w zakresie komfortu i stabilności, dość rzadko spotykanymi w małych autach.
W 2014 r. Polacy kupili tylko 36 egzemplarzy, ale od polowy 2015 r. dostępna bedzie już nowa generacja tego kultowego modelu. Czwarta generacja Mazdy MX-5 jest o 100 kg lżejsza od swojej poprzedniczki i jest autem znacznie nowocześniejszym od dotychczas produkowanych. Pojazd ma długość 3915 mm, szerokość 1730 mm i wysokośc 1235 mm, przy rozstawie osi 2315 mm. Podstawowa jednostka napędowa to 1.5 Sky-G o mocy 105 KM, ale w ofercie znajdzie się też silnik benzynowy o pojemności skokowej 2.0 l o mocy 165 KM. Oba silniki dostępne będą z sześciostopniową przekładnią manualną oraz sześciostopniowym automatem.
Minivan, który jednak nie wytrzymuje europejskiej konkurencji. Polacy w 2014 r. kupili 36 egzemplarzy. To model, który do świata minivanów wprowadził przesuwne drzwi boczne.
Model ten nie byl dostępny w regularnej ofercie polskiego importera. Jednak ze względu na duże zainteresowanie w sprzedazy pojawila się seria limitowana. W 2014 roku sprzedano 17 egzemplarzy. Zgrabna karoseria na pierwszy rzut oka nie zdradza, z jakim olbrzymem mamy do czynienia. Pięciometrowe nadwozie kryje bardzo przestronne wnętrze, w którym zmieści się od dwóch do sześciu osób.