Ukończona inwestycja składa się z bezkolizyjnego węzła autostradowego Konotopa, na którym docelowo autostrada rozdzieli się na dwie drogi ekspresowe wprowadzające ruch do Warszawy (ekspresówka S8 w kierunku Bemowa i Źoliborza jest już gotowa od ubiegłego roku, drugą trasą będzie droga S2 prowadząca przez Włochy na Ursynów). Drugim, częściowo bezkolizyjny węzeł znajduje się w Pruszkowie i łączy się z drogą wojewódzką nr 718.

W ramach kontraktu o wartości 348,8 mln zł netto powstało także: 7 wiaduktów drogowych, most autostradowy oraz obwód utrzymania autostrady „Pruszków”. Zamontowano około 15 km ekranów akustycznych, przebudowano 1,2 km drogi nr 718, 2-kilometrowy fragment drogi nr 701 oraz 2,5 km dróg powiatowych. Zbudowano także 11 km nowych dróg gminnych i dojazdowych i przebudowano lokalną oczyszczalnię ścieków.

Część E autostrady A2 została wybudowana przez konsorcjum, któremu przewodzi firma Budimex. Umowa zawarta we wrześniu 2009 roku na projekt i budowę została zrealizowana przed czasem. Ostateczny termin oddania odcinka do użytku miał nastąpić 6 czerwca, a uzyskanie przejezdności 31 maja 2012 roku. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiada w najbliższych dniach otwieranie kolejnych odcinków. Najtrudniejsza sytuacja jest na feralnym, 20-kilometrowym odcinku C, który początkowo budowali Chińczycy. Trwa tam największa walka z czasem. W przypadku braku przejezdności tej części autostrady na Euro 2012 zostaną wytyczone specjalne objazdy.