Długo oczekiwany pikap marki Mercedes-Benz powstał przy współpracy z aliansem Nissan-Renault. Będzie produkowany dla Europy, Australii i RPA w Barcelonie, a na rynki Ameryki Południowej w Cordobie. Pierwsze egzemplarze z taśmy zjadą pod koniec 2017 r., a sprzedaż rozpocznie się w styczniu 2018 r.

W porównaniu ze spokrewnionymi technicznie pikapami Nissana i Renault, ten będzie oferowany w wersji bardziej luksusowej i oczywiście najdroższej w ofercie.

Dotychczas producent nie ujawnił danych technicznych, ale można oczekiwać napęd na cztery koła oraz sześciocylindrowy silnik wysokoprężny. Nowy model będzie w stanie uciągnąć przyczepę o masie 3,5 tony.

To pierwszy pikap w segmencie aut premium, łączący najlepsze cechy pikapów oraz samochodów z gwiazdą na masce.Demonstrują to dwie wersje stylizacji prototypu: pierwsza z nich, „powerful adventurer” (prawdziwy twardziel), reprezentuje wszystkie zalety klasycznych pick-upów: wytrzymałość, funkcjonalność i wysokie zdolności terenowe. Druga, „stylish explorer” (stylowy odkrywca), idzie o krok dalej i pokazuje designerski potencjał pick-upa z gwiazdą. Klasa X będzie prawdziwym Mercedesem - począwszy od stylistyki przez komfort i dynamikę jazdy aż po bezpieczeństwo. Tym samym Mercedes-Benz jako pierwszy producent premium odpowiada na zmieniające się wymagania klientów w światowym segmencie pick-upów średniej wielkości, a jednocześnie jako pierwszy sprawi, że wytrzymały jednotonowy pick-up z miejscem dla nawet pięciu osób stanie się równie atrakcyjny, co pojazdy rekreacyjne i rodzinne.

Wprowadzenie pikapa pozwoli rozbudować gamę produktową Mercedes-Benz Vans do czterech serii modelowych. Równocześnie marka spod znaku trójramiennej gwiazdy będzie pierwszym producentem premium reprezentowanym w obiecującym segmencie pick-upów średniej wielkości. a.

Dr Dieter Zetsche, Prezes Zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars: „Pikap Mercedesa pozwoli nam zamknąć jedną z ostatnich luk w naszej ofercie. Nasz cel: chcemy oferować klientom samochody dopasowane do ich konkretnych potrzeb. A Klasa X ustanowi nowe standardy w rosnącym segmencie”.

Światowy rynek pikapów średniej wielkości przechodzi radykalne zmiany. Dawno już minęły czasy, gdy nabywcy traktowali je wyłącznie jako „konie pociągowe” do ciężkiej pracy. Dziś pikapy coraz częściej traktowane są jako uniwersalne samochody zarówno użytkowe, jak i prywatne, a niekiedy służą wyłącznie do użytku prywatnego. Udział indywidualnych nabywców w tym segmencie od lat nieprzerwanie rośnie. W efekcie najczęściej wybieraną wersją nadwoziową stała się ta z podwójną kabiną, oferująca miejsce nawet dla pięciu osób. Coraz więcej nabywców prywatnych i instytucjonalnych szuka pick-upów, które oferują charakterystykę i komfort aut osobowych. 20 lat temu podobny trend zapoczątkował zmiany w segmencie „terenówek”. Właśnie wtedy Mercedes-Benz jako pierwszy producent premium wprowadził na rynek swojego SUV-a, - Klasę M. Na nowo zdefiniował w ten sposób pojęcie samochodu terenowego - i odniósł trwały sukces.