Ofensywa modelowa Mercedes-Benz przynosi wymierne efekty. W ciągu minionych czterech miesięcy marka miała 2,4-proc. udział w polskim rynku (I-IV 2014 r.: 1,79 %), a liczba jej rejestracji wzrosła o 27,9 %, do 2880 sztuk. Mercedesy były w tym okresie najchętniej wybieranymi samochodami premium zarówno wśród firm, jak i klientów indywidualnych (źródło: PZPM).
„Drugi kwartał zaczęliśmy od dwucyfrowego wzrostu” – skomentował światowe wyniki sprzedaży Mercedes-Benz Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za marketing i sprzedaż osobowych Mercedesów. „W dalszej części roku zamierzamy utrzymać wysokie tempo i wprowadzić na rynek szereg nowości, w tym cztery nowe lub odnowione SUV-y. Ich gama będzie się zresztą sukcesywnie powiększać. Niedawno zaprezentowaliśmy w Szanghaju koncepcyjny model GLC Coupe – jego produkcyjna wersja trafi do sprzedaży w przyszłym roku”.
W Europie od początku roku przekazano klientom 251 268 aut (+12,0%), w tym 83 339 w Niemczech (+3,6 %). Wyraźne wzrosty liczby dostaw odnotowano m.in. w Wielkiej Brytanii (+19,1 %), Hiszpanii (+33,4 %), Portugalii (+32,5 %) i Szwecji (+19,7 %).
W regionie NAFTA Mercedes-Benz po raz kolejny odnotował rekordowe wyniki sprzedaży. W USA pozostaje najchętniej wybieraną marką aut premium – w kwietniu dostarczono tam 29 188 nowych samochodów (+12,8 %).
Sprzedaż w Azji wzrosła w ubiegłym miesiącu o 23,3 %, do rekordowych 45 034 sztuk – z czego 27 069 przypada na Chiny (+20,6 %), gdzie właśnie uruchomiono produkcję modelu GLA. W Japonii (+37,5 %) i Australii (+16,2 %) Mercedes-Benz pozostaje liderem sprzedaży wśród producentów samochodów premium.
Istotny wkład w sukces trójramiennej gwiazdy mają modele kompaktowe – w kwietniu wybrało je łącznie 45 016 klientów (+22,9 %). Najnowszy z nich, CLA Shooting Brake, w pierwszym miesiącu od debiutu zanotował doskonałe wyniki.
Niesłabnącą popularnością cieszy się Klasa C: liczba dostaw sedana i kombi wzrosła o 53,8 %, do 32 809 egzemplarzy. To obecnie najpopularniejszy model w gamie Mercedes-Benz.
Najczęściej wybierana luksusowa limuzyna na świecie – Klasa S – w kwietniu pobiła kolejny rekord sprzedaży (8736 sztuk, +6,4 %). Od początku roku model znalazł już 34 585 nabywców.
Na całym świecie trwa boom na SUV-y spod znaku trójramiennej gwiazdy – od stycznia do kwietnia w ręce klientów przekazano 147 708 takich aut, o blisko jedną trzecią więcej niż przed rokiem (+29,4 %). Nowe rekordy pobiły Klasa G oraz GLK.
Nowe smarty przypadły do gustu szczególnie nabywcom z Niemiec i Włoch, gdzie sprzedaż obu modeli wzrosła w kwietniu o ponad 50% (na całym świecie: +30,5 %).
Wyniki sprzedaży Mercedes-Benz Cars
Kwiecień 2015 r. | Zmiana (%) | Styczeń-kwiecień 2015 r. | Zmiana (%) | |
Mercedes-Benz | 148 072 | +11,3 | 577 674 | +13,9 |
smart | 10 949 | +30,5 | 39 693 | +24,7 |
Mercedes-Benz Cars | 159 021 | +12,4 | 617 367 | +14,5 |
Sprzedaż Mercedes-Benz według rynków | ||||
Europa | 63 984 | +1,8 | 251 268 | +12,0 |
- w tym: Niemcy | 23 224 | -4,9 | 83 339 | +3,6 |
NAFTA | 33 668 | +14,6 | 122 406 | +10,1 |
- w tym: USA | 29 188 | +12,8 | 107 344 | +9,0 |
Azja | 45 034 | +23,3 | 183 501 | +18,3 |
- w tym: Japonia | 3 180 | +37,5 | 21 956 | +9,1 |
- w tym: Chiny | 27 069 | +20,6 | 105 252 | +17,6 |