Ofensywa modelowa Mercedes-Benz przynosi wymierne efekty. W ciągu minionych czterech miesięcy marka miała 2,4-proc. udział w polskim rynku (I-IV 2014 r.: 1,79 %), a liczba jej rejestracji wzrosła o 27,9 %, do 2880 sztuk. Mercedesy były w tym okresie najchętniej wybieranymi samochodami premium zarówno wśród firm, jak i klientów indywidualnych (źródło: PZPM).

„Drugi kwartał zaczęliśmy od dwucyfrowego wzrostu” – skomentował światowe wyniki sprzedaży Mercedes-Benz Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za marketing i sprzedaż osobowych Mercedesów. „W dalszej części roku zamierzamy utrzymać wysokie tempo i wprowadzić na rynek szereg nowości, w tym cztery nowe lub odnowione SUV-y. Ich gama będzie się zresztą sukcesywnie powiększać. Niedawno zaprezentowaliśmy w Szanghaju koncepcyjny model GLC Coupe – jego produkcyjna wersja trafi do sprzedaży w przyszłym roku”.

W Europie od początku roku przekazano klientom 251 268 aut (+12,0%), w tym 83 339 w Niemczech (+3,6 %). Wyraźne wzrosty liczby dostaw odnotowano m.in. w Wielkiej Brytanii (+19,1 %), Hiszpanii (+33,4 %), Portugalii (+32,5 %) i Szwecji (+19,7 %).

W regionie NAFTA Mercedes-Benz po raz kolejny odnotował rekordowe wyniki sprzedaży. W USA pozostaje najchętniej wybieraną marką aut premium – w kwietniu dostarczono tam 29 188 nowych samochodów (+12,8 %).

Sprzedaż w Azji wzrosła w ubiegłym miesiącu o 23,3 %, do rekordowych 45 034 sztuk – z czego 27 069 przypada na Chiny (+20,6 %), gdzie właśnie uruchomiono produkcję modelu GLA. W Japonii (+37,5 %) i Australii (+16,2 %) Mercedes-Benz pozostaje liderem sprzedaży wśród producentów samochodów premium.

Istotny wkład w sukces trójramiennej gwiazdy mają modele kompaktowe – w kwietniu wybrało je łącznie 45 016 klientów (+22,9 %). Najnowszy z nich, CLA Shooting Brake, w pierwszym miesiącu od debiutu zanotował doskonałe wyniki.

Niesłabnącą popularnością cieszy się Klasa C: liczba dostaw sedana i kombi wzrosła o 53,8 %, do 32 809 egzemplarzy. To obecnie najpopularniejszy model w gamie Mercedes-Benz.

Najczęściej wybierana luksusowa limuzyna na świecie – Klasa S – w kwietniu pobiła kolejny rekord sprzedaży (8736 sztuk, +6,4 %). Od początku roku model znalazł już 34 585 nabywców.

Na całym świecie trwa boom na SUV-y spod znaku trójramiennej gwiazdy – od stycznia do kwietnia w ręce klientów przekazano 147 708 takich aut, o blisko jedną trzecią więcej niż przed rokiem (+29,4 %). Nowe rekordy pobiły Klasa G oraz GLK.

Nowe smarty przypadły do gustu szczególnie nabywcom z Niemiec i Włoch, gdzie sprzedaż obu modeli wzrosła w kwietniu o ponad 50% (na całym świecie: +30,5 %).

Wyniki sprzedaży Mercedes-Benz Cars

Kwiecień 2015 r. Zmiana (%) Styczeń-kwiecień 2015 r. Zmiana (%)
Mercedes-Benz 148 072 +11,3 577 674 +13,9
smart 10 949 +30,5 39 693 +24,7
Mercedes-Benz Cars 159 021 +12,4 617 367 +14,5
Sprzedaż Mercedes-Benz według rynków
Europa 63 984 +1,8 251 268 +12,0
- w tym: Niemcy 23 224 -4,9 83 339 +3,6
NAFTA 33 668 +14,6 122 406 +10,1
- w tym: USA 29 188 +12,8 107 344 +9,0
Azja 45 034 +23,3 183 501 +18,3
- w tym: Japonia 3 180 +37,5 21 956 +9,1
- w tym: Chiny 27 069 +20,6 105 252 +17,6