Auto Świat Wiadomości Aktualności Mercedes-Benz liderem premium w Polsce

Mercedes-Benz liderem premium w Polsce

Od początku 2015 r. zarejestrowano w Polsce 2880 nowych osobowych Mercedesów, o 27,9 % więcej niż przed rokiem. Producent spod znaku trójramiennej gwiazdy był w tym okresie najchętniej wybieraną marką aut premium w naszym kraju. Także na rynku światowym Mercedes-Benz bije rekordy sprzedaży: w kwietniu 2015 r. dostarczył 148 072 samochody (+11,3 %).

Mercedes-Benz klasa C
Auto Świat / ACZ
Mercedes-Benz klasa C

Ofensywa modelowa Mercedes-Benz przynosi wymierne efekty. W ciągu minionych czterech miesięcy marka miała 2,4-proc. udział w polskim rynku (I-IV 2014 r.: 1,79 %), a liczba jej rejestracji wzrosła o 27,9 %, do 2880 sztuk. Mercedesy były w tym okresie najchętniej wybieranymi samochodami premium zarówno wśród firm, jak i klientów indywidualnych (źródło: PZPM).

„Drugi kwartał zaczęliśmy od dwucyfrowego wzrostu” – skomentował światowe wyniki sprzedaży Mercedes-Benz Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za marketing i sprzedaż osobowych Mercedesów. „W dalszej części roku zamierzamy utrzymać wysokie tempo i wprowadzić na rynek szereg nowości, w tym cztery nowe lub odnowione SUV-y. Ich gama będzie się zresztą sukcesywnie powiększać. Niedawno zaprezentowaliśmy w Szanghaju koncepcyjny model GLC Coupe – jego produkcyjna wersja trafi do sprzedaży w przyszłym roku”.

W Europie od początku roku przekazano klientom 251 268 aut (+12,0%), w tym 83 339 w Niemczech (+3,6 %). Wyraźne wzrosty liczby dostaw odnotowano m.in. w Wielkiej Brytanii (+19,1 %), Hiszpanii (+33,4 %), Portugalii (+32,5 %) i Szwecji (+19,7 %).

W regionie NAFTA Mercedes-Benz po raz kolejny odnotował rekordowe wyniki sprzedaży. W USA pozostaje najchętniej wybieraną marką aut premium – w kwietniu dostarczono tam 29 188 nowych samochodów (+12,8 %).

Sprzedaż w Azji wzrosła w ubiegłym miesiącu o 23,3 %, do rekordowych 45 034 sztuk – z czego 27 069 przypada na Chiny (+20,6 %), gdzie właśnie uruchomiono produkcję modelu GLA. W Japonii (+37,5 %) i Australii (+16,2 %) Mercedes-Benz pozostaje liderem sprzedaży wśród producentów samochodów premium.

Istotny wkład w sukces trójramiennej gwiazdy mają modele kompaktowe – w kwietniu wybrało je łącznie 45 016 klientów (+22,9 %). Najnowszy z nich, CLA Shooting Brake, w pierwszym miesiącu od debiutu zanotował doskonałe wyniki.

Niesłabnącą popularnością cieszy się Klasa C: liczba dostaw sedana i kombi wzrosła o 53,8 %, do 32 809 egzemplarzy. To obecnie najpopularniejszy model w gamie Mercedes-Benz.

Najczęściej wybierana luksusowa limuzyna na świecie – Klasa S – w kwietniu pobiła kolejny rekord sprzedaży (8736 sztuk, +6,4 %). Od początku roku model znalazł już 34 585 nabywców.

Na całym świecie trwa boom na SUV-y spod znaku trójramiennej gwiazdy – od stycznia do kwietnia w ręce klientów przekazano 147 708 takich aut, o blisko jedną trzecią więcej niż przed rokiem (+29,4 %). Nowe rekordy pobiły Klasa G oraz GLK.

Nowe smarty przypadły do gustu szczególnie nabywcom z Niemiec i Włoch, gdzie sprzedaż obu modeli wzrosła w kwietniu o ponad 50% (na całym świecie: +30,5 %).

Wyniki sprzedaży Mercedes-Benz Cars

Kwiecień 2015 r.Zmiana (%)Styczeń-kwiecień 2015 r.Zmiana (%)
Mercedes-Benz148 072+11,3577 674+13,9
smart10 949+30,539 693+24,7
Mercedes-Benz Cars159 021+12,4617 367+14,5
Sprzedaż Mercedes-Benz według rynków
Europa63 984+1,8251 268+12,0
- w tym: Niemcy23 224-4,983 339+3,6
NAFTA33 668+14,6122 406+10,1
- w tym: USA29 188+12,8107 344+9,0
Azja45 034+23,3183 501+18,3
- w tym: Japonia3 180+37,521 956+9,1
- w tym: Chiny27 069+20,6105 252+17,6
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków