W ubiegłym miesiącu zarejestrowano w Polsce 741 nowych osobowych Mercedesów, o 7,2% więcej niż przed rokiem, a od stycznia już 4393 (+23,3%).

"Pod względem sprzedażowym mamy za sobą najlepsze półrocze w historii. W czerwcu dostarczyliśmy też rekordową liczbę aut do Chin - wzrost sprzedaży sięgnął tam 38,5%" - powiedział Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za marketing i sprzedaż osobowych Mercedesów.

W Europie producent spod znaku trójramiennej gwiazdy ustanowił nowe rekordy sprzedaży, zarówno w czerwcu, jak i w całym pierwszym półroczu. W ciągu minionych 6 miesięcy liczba dostaw wzrosła tam o 11,2%, do 392 528 sztuk. W czerwcu znaczny przyrost popytu odnotowano w rodzimych Niemczech (+16,5%; 26 800 aut). Mercedes-Benz pozostaje tam wiodącym producentem samochodów premium.

Nieprzerwanie rośnie popularność marki ze Stuttgartu w krajach NAFTA - w pierwszym półroczu na zakup nowego Mercedesa w USA, Kanadzie i Meksyku zdecydowało się 189 375 klientów (+10,1%), w tym 164 970 w Stanach Zjednoczonych (+8,8%).

Imponujące wzrosty sprzedaży zaobserwowano na rynkach azjatyckich: chińskim, japońskim i południowokoreańskim. W Państwie Środka liczba dostaw w czerwcu wzrosła o 38,5%, do 32 507 egzemplarzy.

Coraz większą liczbę nabywców Kompaktowe zdobywają modele Mercedes-Benz - tylko w czerwcu sprzedaż Klas A, B, CLA, CLA Shooting Brake i GLA wzrosła o 29,8%, a od początku roku o ponad 25%, do 269 527 sztuk.

Jeszcze większy skok popularności odnotowała Klasa C w wersjach limuzyna i kombi - od stycznia do czerwca znalazła 214 222 nabywców, o 58,7% więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.

Nowy rekord liczby dostaw ustanowiła też Klasa S. Z wynikiem 51 560 aut dostarczonych w I półroczu 2015 r., pozostaje ona najchętniej wybieraną luksusową limuzyną na świecie.

W czerwcu 2015 r. Mercedes-Benz świętował nie tylko premierę nowego modelu GLC, następcy GLK, ale i kolejny wzrost popytu na SUV-y (+17,3%). Od stycznia do czerwca sprzedaż Klas GLA, GLK, ML, GL i G wzrosła o 25%, do 232 406 samochodów. Gelenda, "matka" wszystkich SUV-ów spod znaku trójramiennej gwiazdy, pobiła następny rekord popularności (styczeń-czerwiec 2015 r.: +27,6%).

Kolejne wyniki sprzedaży smartów fortwo i forfour potwierdzają rynkowy sukces nowej generacji modelu. W czerwcu na jego zakup zdecydowało się łącznie 11 329 klientów (+54,5%).

Sprzedaż samochodów Mercedes-Benz na poszczególnych rynkach

Czerwiec 2015 r. Zmiana (%) Styczeń-czerwiec 2015 r. Zmiana (%)
Mercedes-Benz 169 616 +19,3 898 425 +14,7
smart 11 329 +54,5 62 164 +32,8
Mercedes-Benz Cars 180 945 +21,1 960 589 +15,7
Mercedes-Benz - sprzedaż na poszcz. Rynkach
Europa 76 204 +14,0 392 528 +11,2
- w tym: Niemcy 26 800 +16,5 132 391 +5,7
NAFTA 32 481 +6,7 189 375 +10,1
- w tym: USA 28 044 +5,8 164 970 +8,8
Azja 54 778 +37,3 284 539 +22,4
- w tym: Japonia 6 333 +53,5 32 589 +19,3
- w tym: Chiny 32 507 +38,5 165 321 +21,6