W jednym miejscu można uzyskać informacje na temat oferty pojazdów nowych i używanych, wygodnie skonfigurować wymarzony model, obejrzeć go podczas wirtualnej jazdy testowej, a nawet zobaczyć na filmie wraz z recenzją eksperta i szybko wybrać kontakt z najbliższym dealerem. Goście salonu mogą wybierać spośród aut dostępnych od ręki i korzystać z konfiguratora. Każdej prezentacji towarzyszy gotowa oferta finansowa. Mercedes-Benz zaprasza do swojego salonu samochodowego online, dostępnego pod adresem:

www.mercedes-benz.pl/passengercars/mercedes-benz-cars/onlineshowroom.html.

Krótki formularz i jedno kliknięcie dzieli użytkownika od kontaktu ze sprzedawcą, który zajmie się dalszą, rzeczywistą częścią procesu zakupowego, a nawet dokona prezentacji pojazdu za pośrednictwem transmisji wideo. Po „wejściu” do salonu online Mercedes-Benz, tak samo jak w przypadku tradycyjnej placówki, w pierwszej kolejności klient ma możliwość oglądania samochodów dostępnych od ręki – nowych lub używanych. Nawet w tym przypadku potencjalny nabywca może wyszukać egzemplarz ściśle dopasowany do swoich wymagań – wśród kryteriów są nie tylko klasa pojazdu, parametry silnika, ale też elementy wyposażenia oraz kolorystyka. Wybierać można z oferty fizycznych placówek zlokalizowanych w określonej odległości od naszego miejsca zamieszkania.

Do dyspozycji jest też klasyczny konfigurator nowych samochodów, pozwalający stworzyć swój wymarzony samochód „szyty na miarę”, a także unikalny konfigurator lifestylowy. To propozycja dla tych, którzy jeszcze nie mają sprecyzowanego wyboru modelu. W tym przypadku selekcja auta nie przebiega na bazie „twardych” parametrów, ale osobistych priorytetów, takich jak przestrzeń bagażowa, ekonomiczność czy sportowy design. Dodatkowym udogodnieniem jest kalkulator finansowania wraz z gotową ofertą w ramach programu Lease & Drive 1%, przygotowaną przez Mercedes-Benz Leasing.