Jak zapowiada Mercedes dział projektowy mocno wziął do siebie skrót SL – sportowy, lekki. Ten skrót idealnie pasował do protoplasty dzisiejszych SL-ów z 1954. Teraz znów te dwie litery mają znaleźć odzwierciedlenie w konstrukcji auta. Po raz pierwszy w produkcji wielkoseryjnej Mercedesa wykorzystano aluminium do zbudowania karoserii, w tylnej części nadwozia wykorzystano magnez, stalowe elementy wzmacniające znajdziemy w słupkach A.
Nadwozie nowego auta ze Stuttgartu jest o 110 kg lżejsze, od takie samego wykonanego w oparciu o materiały wykorzystane w obecnie produkowanym SL-u. Dr Thomas Rudlaff odpowiedzialny za użycie aluminium do budowy karoserii: Rezultat jest wyczuwalny i mierzalny. Mniejsza masa oznacza lepszą dynamikę i mniejsze zużycie paliwa.Pod względem trwałości, bezpieczeństwa i komfortu nowa konstrukcja zdecydowanie góruje nad tradycyjną. Polepszenie każdego z tych elementów uzyskano między innymi dzięki komponentom stworzonym z myślą o ich konkretnym przeznaczeniu. W każdej części nadwoziawykorzystano inne typy stopu aluminium i różne grubości blach. Rezultatem są mocna konstrukcja, wysoki poziom bezpieczeństwa, niski poziom wibracji i rezonansów.
Elementy nadwozia są ze sobą łączone różnymi metodami w tym np. spawanie MIG, klejenie, skręcanie, nitowanie.Auto będzie miało jeszcze dwa nowe rozwiązania:-Magic Vision Control to wysokowydajny system oczyszczania przedniej szyby. System ten rozpyla płyn tuż przed piórem wycieraczki w kierunku zgodnym z jej ruchem. Dzięki temu zapewniona jest cały czas dobra widoczność, nawet w momencie użycia spryskiwaczy. -Front Bass system ten wykorzystuje strukturę konstrukcji w okolicy nóg jako komory akustyczne.