Turbodiesel o pojemności 2143 ccm generuje moc 204 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego, czyli tyle co silnik benzynowy o dwukrotnie większej pojemności. Takie parametry czynią z SLK CDI naprawdę szybkiego roadstera. Wyposażony w automatyczną skrzynię biegów 7G-Tronic Plus auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,7 s, a od 80 do 120 km/h tylko w 4,3 s, co jest bardziej przydatne podczas wyprzedzania.

W drugim kwartale przyszłego roku do oferty dołączy 6-biegowa przekładnia manualna. Producent podaje średnie spalanie SLK 250 CDI na poziomie 4,9 l/100 km. Standardowo jednostka wyposażona jest w system start/stop. Z zewnątrz auto z silnikiem Dielsa pod maską niczym nie różni się od wersji benzynowych i także posiada podwójne zakończenie układu wydechowego.

Przyjmowanie zamówień na Mercedesa SLK 250 CDI rozpocznie się 13 września. Ceny w Niemczech zaczynają się od niecałych 42 tys. euro.