Turbodiesel o pojemności 2143 ccm generuje moc 204 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego, czyli tyle co silnik benzynowy o dwukrotnie większej pojemności. Takie parametry czynią z SLK CDI naprawdę szybkiego roadstera. Wyposażony w automatyczną skrzynię biegów 7G-Tronic Plus auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,7 s, a od 80 do 120 km/h tylko w 4,3 s, co jest bardziej przydatne podczas wyprzedzania.
W drugim kwartale przyszłego roku do oferty dołączy 6-biegowa przekładnia manualna. Producent podaje średnie spalanie SLK 250 CDI na poziomie 4,9 l/100 km. Standardowo jednostka wyposażona jest w system start/stop. Z zewnątrz auto z silnikiem Dielsa pod maską niczym nie różni się od wersji benzynowych i także posiada podwójne zakończenie układu wydechowego.
Przyjmowanie zamówień na Mercedesa SLK 250 CDI rozpocznie się 13 września. Ceny w Niemczech zaczynają się od niecałych 42 tys. euro.
Galeria zdjęć
Mercedes SLK otrzymał silnik Diesla
Mercedes SLK otrzymał silnik Diesla
Mercedes SLK otrzymał silnik Diesla
Mercedes SLK otrzymał silnik Diesla
Mercedes SLK otrzymał silnik Diesla
Mercedes SLK otrzymał silnik Diesla