Jubileuszowy pojazd opuścił fabrykę 4 lata, 6 miesięcy i 23 dni po rozpoczęciu produkcji modelu 5 grudnia 2005 roku. Żaden inny samochód produkowany w Wielkiej Brytanii nie osiągnął progu miliona egzemplarzy w tak krótkim czasie.

Srebrny Qashqai TEKNA z dwulitrowym silnikiem Diesla zostanie wystawiony w The O2 Arena w Londynie i można będzie go wygrać jako nagrodę w konkursie.

Milionowy samochód został wyprodukowany w zaledwie dwa tygodnie po tym, jak Prezes i Dyrektor Naczelny Nissan Motor Co. Carlos Ghosn ogłosił podczas spotkania z premierem Davidem Cameronem, że także następna generacja Qashqaia zostanie zaprojektowana i będzie produkowana w Wielkiej Brytanii. Dzięki temu łączna wartość inwestycji Nissana w produkcję Qashqaia w Wielkiej Brytanii przekroczy 422 miliony funtów.

Nissan Qashqai jest modelem produkowanym w największej liczbie egzemplarzy w Wielkiej Brytanii, pozostawiając konkurencję daleko w tyle pod tym względem. Dalsza produkcja Qashqaia pozwoli utrzymać 6000 miejsc pracy w Nissanie oraz u brytyjskich kooperantów firmy.

Qashqai produkowany na Linii nr 1 w zakładach Nissana w Sunderland jest jednym z najbardziej udanych modeli w historii marki. W czerwcu 2008 roku na Linii nr 1 uruchomiono trzecią zmianę, aby zaspokoić popyt na Qashqai dzięki całodobowej produkcji. Pracę na trzeciej zmianie zawieszono w styczniu 2009 roku w związku z globalnym kryzysem finansowym, a następnie wznowiono w maju 2010 roku. Od tego czasu fabryka znów pracuje 24 godziny na dobę.

Średnia dzienna wydajność fabryki wynosi 1200 Qashqaiów, co oznacza, że co minutę linię produkcyjną opuszcza kolejny egzemplarz. Ponad 80 procent produkcji modelu jest wysyłanych na eksport do 97 krajów świata przez port w Tyne.

W roku obrachunkowym 2010 Qashqai był jednym z 10 najlepiej sprzedających się samochodów w Wielkiej Brytanii, a także czwartym pod względem liczby sprzedawanych egzemplarzy modelem z segmentu C w Europie. Najwięcej Qashqaiów kupują klienci z Wielkiej Brytanii, Włoch, Niemiec, Hiszpanii i Francji. Samochód był wielokrotnie nagradzany w prestiżowych konkursach, w tym aż cztery razy z rzędu w jednym z najbardziej rygorystycznych rankingów jakości w Europie opracowywanym przez niemiecki automobilklub ADAC badający awaryjność pojazdów.

Na Linii nr 2 w Sunderland produkowany jest także mały minivan Note oraz kompaktowy crossover Juke. Od 2013 w Sunderland ruszy też produkcja stuprocentowo elektrycznego Nissana LEAF.

Dwa inne modele, które także wyprodukowano w liczbie przekraczającej milion egzemplarzy w zakładach Nissana w Sunderland to Nissan Micra (2,3 mln sztuk w latach 1992-2010) i Nissan Primera (1,4 mln sztuk w latach 1990-2007).

Szczegóły konkursu, w którym można będzie wygrać milionowego Qashqaia zostaną ogłoszone wkrótce.