Jeden z najmniejszych sprzedawanych obecnie 4-miejscowych kabrioletów ma rozmiary zewnętrzne 3699 x 1683 x 1414 mm i rozstaw osi 2467 mm. Wygląd od poprzednika różni się w detalach, z których większość znana jest z tradycyjnych wersji z zamkniętym nadwoziem.
Co więc się zmieniło? Z boku przyciąga uwagę bardziej sportowy wygląd nawiązujący do klasycznych roadsterów. Spowodowane jest to absencją pałąków ochronnych. Jednym z systemów bezpieczeństwa jest bowiem czujnik przewrócenia auta, który aktywuje nowy aluminiowy pałąk ochronny ukryty za tylnymi fotelami. Jego wysunięcie zajmujące zaledwie 150 ms zapewnia system elektromechaniczny. Pozytywną wiadomością jest, że chociaż nadwozie Mini Cabrio zostało znacznie usztywnione, masa auta obniżyła się o 10 kg.
Składany dach wykonano z nieprzepuszczalnego materiału przymocowanego do konstrukcji ze stalowych i aluminiowych profili. Masywna konstrukcja pozwoliła na maksymalną eliminację wibracji nawet w czasie jazdy z wysoką prędkością.
Widoczność z samochodu poprawiła się nie tylko dzięki ukryciu pałąka, ale również dzięki większej powierzchni bocznych okien. Tylna szklana i podgrzewana szyba z zewnątrz płynnie nawiązuje do linii dachu. Za dopłatą podgrzewana może być również szyba przednia.
Sterowanie dachem jest w pełni automatyczne za pomocą systemu elektrohydraulicznego. Otwarcie czy zamknięcie dachu zajmuje zaledwie 15 sekund i przeprowadzone zostaje po naciśnięciu guzika na ramie przedniej szyby bądź przycisku na kluczyku. Dachem można operować do prędkości 30 km/h.
Składanie dachu przebiega wyłącznie w czasie naciskania na odpowiedni przycisk, po jego zwolnieniu system się wyłącza. Wszystkie cztery szyby można opuścić przez naciśnięcie jednego przycisku.
Specjalnością elektrohydraulicznie sterowanego dachu nowego Mini Cabrio jest możliwość odsunięcia środkowej części dachu o ok. 40 cm w tył. W tym momencie dach ma podobną funkcję jak konwencjonalny szyberdach i oferuje zupełnie nowe wrażenia z jazdy. Funkcja ta działa do prędkości 120 km/h.
Jednoczęściowa konstrukcja pałąka ochronnego, który umieszczono na całej szerokości auta, umożliwiła lepiej wykorzystać przestrzeń bagażową. Tylne fotele dzielone są teraz w stosunku 50:50, tak więc każdą połowę można niezależnie składać. Dzięki temu w dwumiejscowym układzie można przewozić bagaże do pojemności 660 l. O 30 kg do 430 kg zwiększyła się masa użytkowa. Również nowe Mini Cabrio, podobnie jak poprzednik, otrzymało w dół opuszczaną pokrywę bagażnika, której nośność wynosi 80 kg.
Przy schowanym dachu bagażnik Mini Cabrio ma pojemność 125 l, czyli o 5 litrów więcej niż w przeszłości. Jeśli dach jest rozłożony, przestrzeń bagażowa zwiększa się do 170 l (również o 5 litrów więcej niż wcześniej). Dla nowego Mini Cabrio dostępna jest szeroka gama akcesoriów zwiększających jego praktyczność. Chodzi m. in. o różnego rodzaju uchwyty na rowery czy inne przedmioty, dostępny jest również deflektor wiatrowy, który można umieścić za przednimi fotelami.
Za dopłatą Mini Cabrio może być wyposażone w manualną bądź automatyczną klimatyzację. Druga z wymienionych posiada specjalny tryb Cabrio, który włącza się zaraz po zdjęciu dachu. W tym trybie klimatyzacja działa tak, aby utrzymała ustawioną temperaturę nawet przy wysokich prędkościach. Obie klimatyzacje posiadają system automatycznego wyłączenia kompresora klimatyzacji, jeśli jego praca nie jest aktualnie potrzebna.
Nowe Mini Cabrio wchodzi na rynek z dwoma znanymi silnikami (vide tabelka). Oba oferowane są z manualną 6-stopniową skrzynią biegów, a za dopłatą dostępny jest automat z taką samą liczbą przełożeń.
Nowe MINI CabrioSilnikCooper CabrioCooper S CabrioPojemność skokowa [cm3]15981598Zaworów/cylindrów4/44/4Moc maksymalna [kW (KM)/obr./min]88 (120)/6000128 (174)/5500Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]160/4250240 (260)/1600-5000Prędkość maksymalna [km/h]198 (191*)222 (217*)Przyśpieszenie 0-100 km/h [s]9,8 (11,1*)7,4 (7,7*)Zużycie paliwa w cyklu mieszanym [l/100 km]5,7 (6,7*)6,4 (7,1*)Masa własna [kg]1165 (1240*)1230 (1305*)*) w wersji z automatem
Opcjonalnie nowe Mini Cabrio można wyposażyć w jedną kuriozalną nowość, która przeznaczona jest wyłącznie do zwiększania radości z jazdy. Chodzi o licznik czasu jazdy ze złożonym dachem, który umieszczony jest po lewej stronie obok obrotomierza. Analogowy wskaźnik z podziałką od 0 do 60 pokazuje czas jazdy bez dachu w minutach. Po przekroczeniu 60 minut zapala się jedna z sześciu kontrolek LED. Całkowity czas jazdy bez dachu można znaleźć również w komputerze pokładowym.
Premiera wystawowa nowego Mini Cabrio odbędzie się podczas styczniowych targów w Detroit.