Mini One z nowym podstawowym silnikiem 1,4 to alternatywa dla osób szukających oszczędnego pojazdu. Konstruktorzy BMW tak zestroili jednostkę, że przy mocy 55 kW (75 KM) przy 4000 obr./min i momencie obrotowym 120 Nm przy 2500 obr./min zużywa w cyklu mieszanym 5,3 l/100 km. W danej kategorii pojemnościowej chodzi o bardzo dobry wynik porównywalny do jednostek o pojemności poniżej 1,2 l.
Silnik Mini One otrzymał system zmiennych faz rozrządu, elektronicznie sterowaną pompę cieczy chłodzącej, która pracuje w zależności od aktualnej potrzeby, oraz podobnie działającą pompę oleju. Standardowo oferowany jest system rekuperacji energii w czasie hamowania. Podstawowym elementem systemu jest specjalnie skonstruowany alternator. Dodatkowo w wyposażeniu seryjnym znalazł się system automatycznego wyłączania silnika w czasie postoju oraz wskaźnik odpowiedniej chwili do zmiany biegów. Nową jednostkę napędową połączono z 6-stopniową manualną skrzynią biegów.
Kombi Mini Clubman otrzyma mocniejszą wersję tego samego silnika, która oferuje 70 kW (95 KM). Oprócz przekładni manualnej dla wersji Clubman dostępny będzie również 6-biegowy automat.
Ceny podstawowych wersji z nowym silnikiem obniżyły się w porównaniu do przednika o ok. 1000 euro. Niemieckie ceny startują na poziomie 15 200 euro dla Mini One i 18 200 dla Mini One Clubman.
Mini One i Mini One Clubman - nowy silnik podstawowyWersjaMini One 1,4 VTi (75 KM)Mini One Clubman 1,4 VTi (95 KM)Pojemność skokowa [cm3]13971397Cylindrów/zaworów4/44/4Moc maksymalna [kW (KM)/obr./min]55 (75)/400070 (95)/6000Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]120/2500140/4250Prędkość maksymalna [km/h]175183Przyśpieszenie 0-100 km/h [s]13,211,6Zużycie paliwa w cyklu mieszanym [l/100 km]5,35,4Cena w Niemczech [euro]15.20018.200