Rozszerzenie palety modeli Mini o prawdziwie innowacyjną i niepowtarzalną koncepcję kombi o wydłużonej linii dachu podkreślającej sportowy charakter auta i jego funkcjonalność.

Mini Clubman łączy typowe dla tej marki wrażenia z jazdy z ekstrawertyczną stylistyką, dużym poziomem indywidualizmu i ze zwiększoną funkcjonalnością. Pięć miejsc, pionowy tył z dwoma otwieranymi na boki drzwiami, dodatkowe, otwierane w przeciwnym kierunku drzwi Clubdoor po prawej stronie pojazdu, karoseria dłuższa o 24 cm niż w Mini, rozstaw osi i przestrzeń na nogi z tyłu zwiększone o 8 cm, pojemność bagażnika od 260 do 930 l przy złożonych oparciach tylnych siedzeń - to zapowiadane atuty nowej wersji.

Nowa generacja czterocylindrowych silników benzynowych z turbosprężarką Twin Scroll i układem płynnej regulacji skoku zaworów oraz czterocylindrowy silnik wysokoprężny z wtryskiem Common Rail - wszystkie warianty silnikowe wyposażone w elementy optymalizujące zużycie paliwa i emisję spalin: funkcję Auto Start Stop, odzysk energii hamowania i wskaźnik punktu zmiany biegu to kolejne nowości.

Jeśli chodzi o układy, to Mini wyposażone jest wciąż w przedni napęd, typowy dla marki „gokartowy feeling” (poprzez zaawansowany i dostosowany do Mini Clubman układ jezdny), układ hamulcowy z ABS, elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD), układem kontroli hamowania na zakrętach (CBC) i asystentem hamowania, układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) z funkcją pomocy przy ruszaniu pod górę w wyposażeniu standardowym we wszystkich modelach oraz dyferencjał o ograniczonym poślizgu jako opcja w Mini Cooper S Clubman.

Kabina pasażerska zoptymalizowana została na wypadek kolizji. Sześć poduszek powietrznych, automatyczne pasy trzypunktowe na wszystkich siedzeniach, napinacze i ograniczniki siły naciągu pasów bezpieczeństwa z przodu, mocowanie fotelików dziecięcych ISOFIX z tyłu w wyposażeniu standardowym - to elementy zwiększające bezpieczeństwo.

Nowoczesna interpretacja charakterystycznych dla marki korzeni historycznych, ma stylistycznie nawiązać do takich pojazdów jak Morris Mini Traveller, Austin Mini Countryman czy Mini Clubman Estate z lat sześćdziesiątych...

Marka oferuje szerokie możliwości indywidualizacji wyglądu zewnętrznego i wewnętrznego; obramowanie tylnych drzwi pasujące kolorystycznie do dachu; ponad 40 różnych zestawień kolorystycznych; specjalna oferta wyposażenia dodatkowego i akcesoriów.

Teraz pozostaje nam czekać na postawione na wstępie pytanie, czy nowy model przyjmie sie na rynku i spodoba miłośnikom marki...

DANE TECHNICZNE

MINI CooperModel:S ClubmanClubmanD ClubmanSilnik:Typ silnika:Benzynowy z turbosprężarką Twin Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwaBenzynowy z układem płynnej regulacji skoku zaworów na bazie układu VALVETRONIC BMW GroupTurbo Diesel z wtryskiem Common Rail i zmienną geometrią turbinyCylindry444Pojemność skokowa (cm3):159815981560Moc (kW / obr./min):128 / 5 50088 / 6 000 80 / 4 000Maksymalny moment obrotowy (Nm /obr./min):240 / 1600 – 5 000160 / 4 250240 / 1750–2 000Własności eksploatacyjne:Prędkość maksymalna (km/h):224201193Przyspieszenie (0 - 100 km/h):7,69,810,4Zużycie paliwa - cykl mieszany (l/100 km):6,35,54,1Emisja CO2 (g/km)150 132109