Złośliwi powiedzą wręcz, że jest nudne. Jednak przedstawiciele Volkswagena twierdzą, że taki design długo się nie opatrzy. Poza tym to, co najbardziej wartościowe, kryje się we wnętrzu. Standardowo auto mieści pięć osób. Podróż jest wygodna dzięki przestronnemu wnętrzu w obu rzędach siedzeń oraz poprawnie wyprofilowanym siedzeniom. Touranem można przewieźć od 695 do 1989 litrów bagażu po złożeniu tylnych siedzeń. Za dopłatą dostępne są dwa miejsca w trzecim rzędzie, ale wówczas pozostaje na bagaż przestrzeń o kubaturze 121 litrów. Jeżeli te fotele nie są używane, można je schować pod podłogą.Do napędu Tourana przewidziano trzy jednostki z wtryskiem bezpośrednim: jedną benzynową i dwie wysokoprężne. Nowy silnik benzynowy jest cichy, ale nie zapewnia autu oszałamiających osiągów. Dużo lepiej zachowują się jednostki wysokoprężne. Znany już z innych modeli Volkswagena silnik 1.9 sprawnie rozpędza auto i umożliwia bezpieczne wyprzedzanie. Najwięcej przyjemności z jazdy zapewnia nowa, najmocniejsza jednostka wysokoprężna. Wszystkie silniki charakteryzują się umiarkowanym zapotrzebowaniem na paliwo.Zawieszenie Tourana zapewnia bezpieczne zachowanie auta na szybko przejeżdżanych zakrętach. Jednak sztywne zestrojenie powoduje, że pasażerowie odczuwają większość wybojów.Ceny oraz wersje wyposażeniowe samochodu nie są jeszcze znane.
Minivan na bazie Golfa
Na płycie podłogowej Golfa numer 5 (debiut jesienią) Volkswagen zbudował minivana - Tourana, który do sprzedaży w Polsce wejdzie w maju.Nadwozie pozbawione jest jakichkolwiek stylistycznych ekstrawagancji.