Mitsubishi Outlander PHEV startujący w rajdzie przygotowano na bazie modelu produkcyjnego, do którego wprowadzono modyfikacje wymagane w samochodach rajdowych. Samochód korzysta z akumulatorów z modelu produkcyjnego, stanowiących serce systemu hybrydowego plug-in pojazdu, przy czym akumulatory zostały strukturalnie zmodyfikowane, by miały większą pojemność i mogły dostarczać więcej mocy.
Układ sterowania zarządzający pracą silników przeprogramowano, by poradził sobie ze zwiększoną mocą. Ponadto, silnik spalinowy i generator, które dostarczają energię do akumulatorów i silników elektrycznych zostały poddane lekkim modyfikacjom w celu zwiększenia mocy wyjściowej i poprawy osiągów całego systemu.
W nadwoziu, oprócz wyposażenia go w klatkę przeciwkapotażową i inne urządzenia bezpieczeństwa, wprowadzono modyfikacje pozwalające na wykorzystanie zwiększonych możliwości terenowych samochodu wynikających ze zmian w systemie PHEV. Do najważniejszych z nich należy zaliczyć zwiększenie prześwitu i skoków zawieszeń kół, a także zastosowanie rajdowych opon o większych średnicach. Dane zebrane w trakcie imprezy będą bardzo cennym materiałem przy rozwijaniu konstrukcji samochodów przeznaczonych do produkcji seryjnej.
Za kierownicą Mitsubishi Outlandera PHEV zasiądzie Hiroshi Masuoka z MMC, który wygrał Rajd Dakar dwa razy z rzędu (w latach 2002 i 2003). Hiroshi Masuoka będzie również pełnił rolę kapitana zespołu złożonego i prowadzonego głównie przez pracowników MMC.
Trasa rajdu będzie areną 9. rundy Pucharu Świata FIA w rajdach terenowych, a impreza znana jest jako wydarzenie rok w rok służące rajdowym asom z całego świata za rozgrzewkę przed Rajdem Dakar, najbardziej wymagającym rajdem terenowym rozgrywanym na Ziemi. Portugalski rajd organizowany jest w trzech kategoriach - samochodów, motocykli i quadów, łącznie należy oczekiwać na starcie ponad 300 pojazdów.
Od pierwszej imprezy w 1987 roku, 29 rajd Baja Portalegre 500 jest rajdem terenowym organizowanym przez Automobilklub Portugalii. Zawodnicy przejadą około 500 km, głównie po dość szybkich, płaskich drogach gruntowych.