Prace przygotowawcze przebiegały w holenderskim zakładzie od września ubiegłego roku, produkcję preseryjną rozpoczęto 13 maja br., a od 1 sierpnia z zakładu wyjeżdżają samochody przeznaczone do sprzedaży.
Modele Outlander dla rynku europejskiego montowane są w NedCar z części dowożonych z Japonii Na tej samej taśmie produkcyjnej składano niegdyś modele Space Star. Średnia produkcja dzienna na jednej zmianie wynosi 130 sztuk.
Docelowo zaplanowano produkcję w wysokości 30 tys. samochodów rocznie, pełne zdolności produkcyjne zakład powinien osiągnąć w przeciągu dwunastu miesięcy. Samochód montowany jest również w japońskim zakładzie Okazaki (150 tys. sztuk rocznie), co daje 180 tys egzemplarzy w skali ogólnoświatowej rocznie. Model Outlander, którego produkcję zapewnia 600 pracowników, jest przykładem doskonałego wykorzystania istniejących zdolności produkcyjnych. Wyposażenie uzupełniono tylko tam, gdzie było to konieczne (spawanie karoserii, montaż końcowy, logistyka) w celu zmaksymalizowania zwrotu inwestycji.
Na początku jedynymi europejskimi komponentami są silniki diesla koncernów PSA i Volkswagen oraz wytłaczane panele boczne. W zależności od potrzeb ekonomicznych ilość lokalnych części będzie się z biegiem czasu zwiększać.