Nowy silnik jest, obok jednostki 1.8 DID MIVEC z ASX-a i Lancera, kolejnym członkiem nowej serii silników Diesla konstrukcji Mitsubishi z bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail i system zmiennych faz rozrządu MIVEC.

Jednostka wysokoprężna ma dokładnie pojemność 2 268 cm3 i generuje 177 KM mocy przy 3500 obr./min. oraz 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 2000-3000 obr./min. Przyspieszenie auta od 0 do 100 km/h trwa 9,8 s.

Na polskim rynku Mitsubishi Outlander 2.2 DID MIVEC występuje wyłącznie z napędem na obie osie i w połączeniu z 6-przełożeniową manualną skrzynią biegów. Do wybrou są 4 wersje wyposażenia: Invite, Intense, Intense+ oraz Instyle. Obecnie ceny promocyjne z rabatem 5 tys. zaczynają się do 127 050 zł, a kończą na 149 990 zł.

Razem z nową jednostką napędową nadal będzie oferowany dotychczasowy 156-konny turbodiesel 2.2 DID francuskiego koncernu PSA, który jest połączony z dwusprzęgłową przekładnią TC-SST.