Teraz firma postanowiła dodać kilka drobiazgów i... zastosować znany z Mini silnik 1.6 o mocy 115 KM. Jednostka napędowa do Cruisera jest produkowana w Brazylii, a jej montaż odbywa się w austriackim Grazu. Trzeba przyznać, że z ważącym ponad 1,5 tony autem silnik ten ma co robić. Aby wydobyć z niego trochę iskry, trzeba się liczyć ze sporymi obrotami, co w przypadku 16--zaworowej jednostki wiąże się także ze sporą hałaśliwością. Dopiero od 4 tys. obrotów współpraca kierowca - silnik wypada trochę lepiej i utrzymuje się na podobnym poziomie do 7 tys. W "suchych" liczbach wygląda to tak: niecałe 12 sekund do "setki", prędkość maksymalna 176 km/h. Chrysler podaje średnie zużycie paliwa na poziomie 7,7 l/100 km. Wszystko to sprawia, że PT Cruiser 1.6 spisuje się tylko nieznacznie gorzej od 140-konnej, dwulitrowej jednostki (0-100 km/h - 9,7 s, średnie spalanie 8,4 l/100 km), a poza tym ma jedną podstawową zaletę - jest wyraźnie tańszy od wersji 2.0 (u naszych zachodnich sąsiadów o 1700 marek). W Polsce auto nie będzie oferowane.
Mniej mocy w PT Cruiserze
Na początku swojej kariery PT Cruiser został pojazdem kultowym. Niecodzienny wygląd odwołujący się do przeszłości marki sprawił, że zainteresowanie autem zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych przeszło najśmielsze oczekiwania producenta.