PZU ma na wyposażeniu pierwsze w Europie tak nowoczesne Mobilne Biuro- Chcemy, aby najnowsze środki techniczne uzupełniały wielką pozytywną zmianę w PZU: wdrożenie autentycznej filozofii pomocy, czyli opartego na życzliwości i pomocy profesjonalnego podejścia do naszych klientów – mówi Rafał Stankiewicz, Członek Zarządu PZU SA. - Najważniejsze jest to, abyśmy wszyscy czuli i na co dzień stosowali filozofię „pomagam”. Wtedy będziemy najbardziej zorientowaną na klienta i największą firmą ubezpieczeniową w Europie Środkowej i Wschodniej.

Mobilne Biuro to najnowocześniejszy w Europie specjalny autobus PZU Pomoc w granatowo-żółtych barwach, który został przystosowany do obsługi likwidacji szkód w sytuacjach nadzwyczajnych, jak: klęski żywiołowe, pożary, karambole.

– Posiada 7 pełnowartościowych stanowisk do obsługi klientów, a technologicznie wyposażono go w system łącznościowy umożliwiający kontakt satelity z systemami informatycznymi PZU SA. Na pokładzie autobusu znajdziemy też urządzenia wielofunkcyjne, system nagłośnienia, dodatkowe oświetlenie oraz agregat prądotwórczy, dzięki któremu - bez względu na lokalizację - jesteśmy w pełni niezależni od istniejącej infrastruktury – podkreśla Adam Fulneczek, Dyrektor ds. Organizacji Likwidacji Szkód w PZU SA i PZU Życie SA.

Nowe narzędzie PZU Pomoc pozwala na przeprowadzenie procesu zgłoszenia szkody na miejscu zdarzenia, sprawdzenie pokrycia ubezpieczeniowego oraz wydanie decyzji w szkodzie. Daje zatem dokładnie takie same możliwości jak jednostka PZU, z tą różnicą, że dzięki niemu jesteśmy blisko poszkodowanego.

W sytuacji klęski żywiołowej, jak np. powódź, czy huragan, kiedy ludzie są odcięci od świata, nie działa telefonia stacjonarna i komórkowa, jak najszybsze pojawienie się wsparcia i pomoc klientom mają kluczowe znaczenie: - W ramach naszych procedur kryzysowych, w Grupie PZU prowadzimy stały monitoring pogodowy i śledzimy ryzyka oraz miejsca wystąpienia groźnych w skutkach anomalii pogodowych. Dzięki temu możemy zapewnić obecność Mobilnego Biura natychmiast po zdarzeniu w miejscu wytypowanym wcześniej jako zagrożone – mówi Anna Barańska, Dyrektor ds. Likwidacji Szkód Majątkowych PZU SA.

Oprócz podstawowej funkcji, jaką jest realizacja procesu likwidacji szkody w miejscu zamieszkania klienta, Mobilne Biuro PZU przystosowane jest także do niesienia poszkodowanym pomocy rzeczowej. Na wyposażeniu Mobilnego Biura znajdują się zatem stale uzupełniane środki pomocowe takie jak: plandeki, folie ochronne, koce, płaszcze przeciwdeszczowe.

Mobilne Biuro zostało oddane do użytkowania PZU dwa tygodnie temu. Obecnie prowadzone są intensywne prace wdrożeniowe, w tym szkolenia w całym kraju wyznaczonych pracowników Mobilnego Biura. Jest już też wytypowany i przeszkolony podstawowy skład grupy pracowników, w każdej chwili gotowy do pracy w Mobilnym Biurze.

Mobilne Biuro na miejscu zdarzenia katastroficznego będzie pełniło także funkcję kluczowego centrum informacji dla klientów PZU i mediów. Mobilne Biuro działa w ramach inicjatywy PZU Pomoc, wprowadzonej do oferty PZU wiosną tego roku. Jest to pierwszy etap wdrożenia przez PZU nowego standardu w kategorii usług pomocowych. PZU Pomoc jest platformą szybkiej i fachowej pomocy dla każdego i w każdej sytuacji. Usługi wsparcia będą oferowane w trzech obszarach: drogi, domu, podróży. Program będzie dostępny dla wszystkich. Zarówno ubezpieczonych w PZU jak i chcących skorzystać z platformy poprzez opłatę konkretnej usługi. W pierwszej kolejności platforma PZU Pomoc uruchomiona została w obszarze drogi (PZU Auto Pomoc) i obejmuje ofertę wsparcia dodawaną do ubezpieczeń PZU lub sprzedawaną niezależnie, jak również doraźne usługi pomocy.