Pod maską znajduje się benzynowy silnik dwulitrowy o mocy 245 KM. To o 15 KM więcej niż Skoda oferowała do tej pory. Poza mocą również elektronicznie sterowany układ różnicowy pozwala kierowcy czerpać radość z szybkiej jazdy. Octavia RS 245 oferowane jest jako liftback i kombi.
Najmocniejsza wersja Octavii może popędzić nawet 250 km/h, a na sprint do setki potrzebuje jedynie 6,6 sekundy. Samochód zapewnia również rozrywkę pasażerom. Dzięki najnowszym systemom rozrywki i opcjonalnemu hotspotowi wi-fi z modułem LTE wewnątrz Škody możemy korzystać dobrodziejstw internetu. Czarne elementy tapicerki w tym podsufitka, kubełkowe fotele pokryte alcantarą, sportowa kierownice dodają tej wersji wyjątkowego sportowego charakteru.
Nową wersję najłatwiej poznać po oznaczeniach RS oraz zderzaku przednim z większymi wlotami powietrza do chłodnicy. Cały grill wykończony jest błyszczącą czernią, podobnie jak trapezoidalne końcówki układu wydechowego oraz 19-calowe felgi.
Nowością jest również dwusprzęgłowa przekładnia DSG o 7 przełożeniach, która stanowi alternatywę dla 6-biegowej ręcznej skrzynki. Zawieszenie obniżone jest o 1,4 cm a rozstaw tylnych kół zwiększony jest o 3,8 cm. System stabilizacji toru jazdy ESC posiada tryb sportowy i współpracuje z elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu VAQ. Elektronicznie sterowana blokada dyferencjału umożliwia efektywniejszy rozkład mocy pomiędzy napędzanymi koła.
Emocje podbija możliwość wybrania bardziej agresywnego zestrojenia układu napędowego (Performance Mode Select), Sound Generator emitujący rasowy dźwięk z głośników, progresywny układ kierowniczy oraz opcjonalny system adaptacyjnego zawieszenia (DCC).
Škoda jest związana z oznaczeniem RS od 1974 roku, od kiedy wykorzystywała go dla swoich modeli wyczynowych. Oznaczenie powróciło w roku 2000, stając się w gamie modelowej marki synonimem sportowych emocji.
Transmisję z genewskiej prezentacji Škody możecie zobaczyć na kanale YouTube.
Materiał powstał ze współpracy z marką Škoda.