Dla tych osób CitroĎn przygotował mocniejszą, 16-zaworową odmianę. Tak jak w słabszym modelu, także tutaj wykorzystana została technika bezpośredniego wtrysku typu Common Rail. To oznacza dobrą dynamikę przy niewielkim zapotrzebowaniu na paliwo. Ale jeżeli ktoś chce sprawnie przyspieszać, musi utrzymywać silnik na wysokich obrotach. Poniżej 2 tysięcy obrotów samochód niemal w ogóle nie przyspiesza. Na osiągnięcie "setki" potrzeba 12,9 sekundy, a szybkość maksymalna wynosi 180 km/h. Pochwalić trzeba wysoką kulturę pracy. Cały czas silnik pozostaje cichy i nawet przy wyższych prędkościach nie męczy jadących hałasem. Atutem jednostek wysokoprężnych CitroĎna była zawsze oszczędność. Tak jest także w przypadku tej wersji. Średnie zapotrzebowanie na olej napędowy na poziomie 4,3 litra na 100 kilometrów to bardzo dobry wynik. Drugą nowością w małym CitroĎnie będzie skrzynia typu SensoDrive. Przełączanie odbywa się tu za pomocą tradycyjnej dźwigni na konsoli środkowej lub łopatkami umieszczonymi pod kierownicą, prawą na bieg wyższy, a lewą na niższy. Przy zatrzymywaniu się skrzynia samoczynnie redukuje biegi do pierwszego. Jeśli chce sie ponownie ruszyć, wystarczy wcisnąć pedał gazu i samochód rusza z jedynki. Istnieje także możliwość przejścia na całkowicie automatyczny tryb przełączania. W tym przypadku skrzynia analizuje zachowanie kierowcy, rodzaj drogi oraz położenie pedału gazu. Dzięki temu przekładnia pracuje optymalnie i można uzyskać jak najlepsze przyspieszenie na każdym biegu. W skrzynię SensoDrive wyposażony będzie samochód z benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 litra i mocy 110 KM. W stosunku do innych wersji CitroĎna C3 nic się nie zmieniło w stylistyce nadwozia. Zaokrąglony dach oraz maska silnika nadal nawiązują do kultowego modelu 2 CV. Wysokie wnętrze oferuje sporo miejsca dla pasażerów pierwszego i drugiego rzędu. Przyjemność z prowadzenia psuje tylko zestaw wskaźników. Przyzwyczajenia wymaga elektroniczny szybkościomierz, a okalający go obrotomierz jest zbyt mało czytelny. Dobrze rozwiązano przestrzeń ładunkową. Bagażnik o pojemności 305 litrów swobodnie mieści walizki całej rodziny, a system Moduboard daje możliwość jego aranżacji na kilka sposobów - dzieli bagażnik w poziomie na dwie części lub umożliwia stworzenie mniejszych przegródek. Samochody z mocniejszym dieslem i SensoDrive'em dostępne będą od jesieni. Nieznane są jeszcze ich ceny.
Galeria zdjęć
Mocny diesel i automat
Mocny diesel i automat
Mocny diesel i automat