Porsche może mieć auto typu SUV, to dlaczego nie może mieć Maserati? Logiczne pytanie, a odpowiedź brzmi - Kubang. Projektem zajęło się słynne designerskie studio Giugiaro. W efekcie powstało auto z napędem na cztery koła, z podziałem napędu między oś przednią i tylną w stosunku 48:52 proc. Od aut typu SUV różni się wymiarami. Ma 100 mm mniejszy prześwit nadwozia od uśrednionych wielkości w SUV-ach, natomiast jest od nich niższe i dłuższe. Od klasycznego kombi odróżniają Kubanga sportowe cechy. Największą innowacją w propozycji włoskiej firmy jest modułowość wnętrza. Podróżny zawsze powinien odczuwać przyjemność jazdy i kiedy chce, może zapakować do auta rower, plecak czy deskę surfingową. W aucie może być jeden bądź dwa rzędy siedzeń. Tylne są obracane i wyjmowane. Maksymalna pojemność przestrzeni bagażowej wynosi 1500 l. Auto ma silnik V8 o poj. 4244 ccm i mocy 390 KM, który współpracuje z sześciobiegową przekładnią. Kubang przyspiesza do "setki" w 5,5 s i może rozwijać prędkość do 250 km/h.
Modułowa przyjemność
Kolejny producent luksusowych limuzyn, włoskie Maserati, chce zmierzyć się w nieznanym mu dotychczas segmencie aut. Pokazał więc w Detroit model studyjny Kubang GT Wagon.